SEO je zaklínadlo, které všichni znají, málokdo se jím ale řídí, tvrdí průzkum

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: Profimedia.cz

Prakticky každá firma nebo živnostník již má vlastní webové stránky. Jen tuzemských virtuálních obchodů existuje přes 40 tisíc. Pro úspěch webů je v první řadě podmínkou, aby je jejich potenciální zákazníci na internetu snadno našli. Právě tomu se věnuje obor s tajemnou zkratkou SEO, optimalizace stránek pro vyhledávače. Jak ale ukázala analýza společnosti Ecommerz, mnoho webových stránek nemá šanci uspět

Zákazníci je totiž zkrátka nenajdou. „Téměř tři čtvrtiny dotazovaných firem považují SEO za důležité a chtěly by jej ještě více zlepšit. Ovšem přes čtyřicet procent respondentů nemá vůbec responzivní web, tudíž se nezobrazí ve vyhledávání na mobilech a tabletech, které se v Česku rychle blíží k polovině všech vyhledávaní,“ uvedl Rudolf Krčmář ze společnosti Ecommerz, která se on-line marketingem zabývá.

Dalším popisovaným nešvarem je pak laxnost majitelů k doplňování obsahu. Jen necelá polovina respondentů aktualizuje obsah webu průběžně. Téměř všichni, kdo považují SEO za důležité, se snaží mít na svém webu co nejvíce produktů. Zároveň ovšem prohlašují, že nepovažují za důležité, aby jejich fotografie a popisy dělali profesionálové. Přitom právě správně formulovaný obsah je pro vyhledávače velice důležitý.

Navíc SEO je dynamický proces, který je třeba neustále ladit. „Nestačí jen vložit dostatek klíčových slov. Většinou je nutné promyšleně nastavit strukturu webu a kód stránek, což vyžaduje hodně kvalifikované práce, dostatek času a odpovídající peníze,“ shrnul Krčmář.