Shein potichu obsazuje Česko, čínský eshop boduje u generace Z | E15.cz

Shein potichu obsazuje Česko. Neviditelný čínský e-shop surfuje na vlně popularity u generace Z

Filip Zelenka

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Vstoupit do diskuze
0

Ještě před pár lety v podstatě neznámá firma, dnes čínský obr, jehož hodnota je mezi soukromými společnostmi třetí nejvyšší na světě. Řeč je o čínském e-shopu Shein, který si nejprve podmanil americký trh, a nyní se zdá, že potichu dobývá i ten český.

Česká e-commerce se potýká s problémy. Kvůli rostoucí inflaci, válce na Ukrajině a obecně horší ekonomické situaci se násobný růst zastavil a některé podniky musejí propouštět. A možná bude hůře. Na tuzemském trhu se zabydluje čínský gigant Shein, o němž znalci lokální e-commerce často ještě ani neslyšeli.

Přesto – jak svědčí data – Shein na českém trhu zvolna posiluje své postavení. Podle nástroje Google Trends, který měří četnost vyhledávání mezi českými uživateli, se frekvence vyhledávání termínu Shein dostává na úroveň Amazonu, a postupně ji překonává. Podobně hovoří statistiky z obchodu Google Play, ve kterých Shein patří mezi deset nejstahovanějších aplikací za minulý měsíc. 

Jak pandemie změnila e-commerce ve světě

Video se připravuje ...

Produkty z čínského e-shopu se také výrazně často vyskytují v nabídce online second handů, jako jsou Remixshop nebo Vinted. S oblečením ze Sheinu se obchoduje také ve facebookové skupině Shein CZ/SK, kterou založila na začátku loňského roku Markéta Artlová a v níž je v současné době přes 22 tisíc uživatelů. 

Přístup k veškerému digitálnímu obsahu

Předplatit E15 Premium

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newslettery