Shein potichu obsazuje Česko. Neviditelný čínský e-shop surfuje na vlně popularity u generace Z
Ještě před pár lety v podstatě neznámá firma, dnes čínský obr, jehož hodnota je mezi soukromými společnostmi třetí nejvyšší na světě. Řeč je o čínském e-shopu Shein, který si nejprve podmanil americký trh, a nyní se zdá, že potichu dobývá i ten český.
Česká e-commerce se potýká s problémy. Kvůli rostoucí inflaci, válce na Ukrajině a obecně horší ekonomické situaci se násobný růst zastavil a některé podniky musejí propouštět. A možná bude hůře. Na tuzemském trhu se zabydluje čínský gigant Shein, o němž znalci lokální e-commerce často ještě ani neslyšeli.
Přesto – jak svědčí data – Shein na českém trhu zvolna posiluje své postavení. Podle nástroje Google Trends, který měří četnost vyhledávání mezi českými uživateli, se frekvence vyhledávání termínu Shein dostává na úroveň Amazonu, a postupně ji překonává. Podobně hovoří statistiky z obchodu Google Play, ve kterých Shein patří mezi deset nejstahovanějších aplikací za minulý měsíc.
Jak pandemie změnila e-commerce ve světě
Produkty z čínského e-shopu se také výrazně často vyskytují v nabídce online second handů, jako jsou Remixshop nebo Vinted. S oblečením ze Sheinu se obchoduje také ve facebookové skupině Shein CZ/SK, kterou založila na začátku loňského roku Markéta Artlová a v níž je v současné době přes 22 tisíc uživatelů.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.
Vyzkoušet za 1 Kč Více informací