Soukup rozšiřuje médiální impérium. Koupil TV Barrandov

Jaromír Soukup

Jaromír Soukup

Vydavatelství Empresa Media podnikatele Jaromíra Soukupa koupilo od Tomáše Chrenka společnost Barrandov Studio, která provozuje celoplošnou televizi Barrandov. Soukup zároveň ovládá mediální a komunikační skupinu Médea a vydává časopisy Týden, Instinkt a Sedmička.

Akvizice TV Barrandov je dosud největším Soukupovým soustem na mediálním trhu. O transakci jako první informoval server Motejlek.com.

Mediální analytička Irena Ryšánková hodnotí vstup Soukupa do Barrandova pozitivně. „Předsedou představenstva TV Barrandov jmenoval ze svého managementu Roberta Kvapila, který dříve působil jako marketingový šéf ČT a televizi rozumí,“ uvedla pro server E15.cz.

Televize Barrandov začala vysílat v roce 2009 se zaměřením na dětské pořady a nostalgické filmy. Loni dosáhla zhruba pětiprocentního podílu na sledovanosti, čímž se po České televizi, TV Nova a FTV Prima stala čtvrtou nejsledovanější televizí na trhu.

Prodávající Moravia Steel, kterou kontrolují miliardáři Ján Moder, Tomáš Chrenek, Mária Blašková a Evžen Balko, na provozování TV Barrandova prodělala více než jednu miliardu korun. Loňské tržby se nicméně vyšplhaly na 335 milionů korun a trend je zřetelně vzestupný.

Podle Ryšánkové nicméně bude Barrandov i nadále černou dírou na peníze. „Soukup si je ale díky spolupráci s Kvapilem patrně dobře vědom, jaké ohromné fixní náklady každá televize má,“ domnívá se analytička.

V budoucnu majitel Médey patrně využije synergického efektu plynoucího z vlastnictví mediální agentury, která se zaměřuje na prodej reklamy, a médií jakožto nosičů inzerce. „Může to prospět televizi i Soukupovým klientům,“ dodala Ryšánková.

Moravia Steel se v minulosti pokoušela prodat televizi skupině PPF. Podle některých zdrojů měl o TV Barrandov zájem i podnikatel Andrej Babiš.