Super Bowl přichází o stálice mezi zadavateli reklamy. Loučí se Audi či Coca-Cola

Super Bowl (ilustrační foto)

Super Bowl (ilustrační foto) Zdroj: Pixabay

Jennifer Lopezová byla hvězdou loňské Half Time Show při Super Bowlu.
Tom Brady a jeho Tampa změří ve finále NFL síly s Kansas City.
Tom Brady, v současnosti patrně nejznámější hráč amerického fotbalu
4
Fotogalerie

Americká pivovarnická skupina Anheuser-Busch přišla na trh se svým dnes už ikonickým pivem Bud Light v roce 1983. Od té doby nebylo jediného roku, kdy by svou reklamu neumístila do slotu při přenosu z finále ligy amerického fotbalu, proslulého Super Bowlu. Za necelé dva týdny však bude chybět. A z tradičních zadavatelů tradičně nejdražší reklamní půlminutovky na světě nebude sama.

Důvodem je sentiment kolem pandemie koronaviru. Zástupci společnosti Anheuser-Busch například uvedli, že místo investice do spotu vloží odpovídající obnos na charitu a aktivity pomáhající v boji s koronavirovou nákazou. Další firmy, které letos oproti minulosti zapomenou na superbowlové promo, jako jsou Coca-Cola, Audi nebo Avocado, svá rozhodnutí blíže nekomentovaly.

„Omezit reklamu je logický krok firem. Navíc jakákoli pompéznost kolem reklam by teď nemusela být vnímána dobře,“ uvedl pro televizi ABC profesor marketingu na Univerzitě Villanova Charles Taylor.  

Firmy podle odborníků na reklamní trh musejí brát v potaz ještě jednu souvislost. Produkčně nákladné reklamy se zpravidla plánují dlouho dopředu, typicky v září. A opatrné byly právě proto, že nemohly mít jistotu, jak bude svět vypadat za dalších několik měsíců. 

Jiný velký zadavatel Pepsi u Super Bowlu pokračuje. Seškrtal sice reklamní rozpočet na spoty, dál ovšem drží sponzoring poločasové přestávky a hudebního vystoupení v polovině zápasu fotbalových týmů. Letos vystoupí The Weeknd.

Celý Super Bowl bude značně specifický. Kvůli opatřením proti šíření nákazy COVID-19 bude omezena kapacita stadionu, kde se finále v neděli 7. února odehraje. Raymond James Stadium v Tampě na Floridě se otevře pouze pro 22 tisíc fanoušků. Obvyklé domácí party při sledování utkání v televizi budou rovněž skromnější.

Cena reklamy přitom výrazněji neklesla. Půlminutový spot vyjde inzerenty na 5,5 milionu dolarů. Prázdno po tradičních značkách však nezůstane, zaplní je nové firmy. Své reklamy pro Super Bowl už ohlásily například konkurent TikToku Triller nebo on-line prodejce aut Vroom. Bude to pro ně superbowlová premiéra. 

Prohlédněte si některé už teď známé superbowlové reklamy.

Teaser na reklamu Doritos

Superbowlová reklama Michelob

Reklama na Chipotle

Reklama Mercari

Reklama na službu Vroom