Konsolidované výnosy Telefóniky klesly o šest procent na 38,98 miliardy korun. Počet mobilních zákazníků ale stoupl o půl procenta na 4,88 milionu, z toho o šest procent na tři miliony stoupl počet uživatelů smluvních služeb.
„Výsledky Telefóniky tradičně nevykázaly větší překvapení oproti tržním odhadům, mírně pozitivní vývoj vidím v mobilním segmentu, zejména díky růstu počtu klientů, naopak mírně negativně hodnotíme pevný segment. Společnost dále potvrdila své celoroční výhledy poklesu provozního zisku před odpisy a amortizací (OIBDA) o 1 až 5 procent. K jejich splnění však bude potřeba ve 4. kvartálu ještě větší oživení, než tomu bylo za uplynulý kvartál,“ komentoval výsledky analytik Cyrrusu Ondřej Moravanský.
Celkové výnosy z podnikání v mobilním segmentu klesly meziročně o 8,9 procenta na 19,55 miliardy korun. Průměrný měsíční výnos na zákazníka poklesl o devět procent na 425,7 korun.
Výnosy z pevných linek dál klesají, z internetu rostou
Dále Télefonice klesají výnosy z pevných linek, snížily se téměř o osm procent na 16,84 miliardy korun. Počet pevných linek klesl o pět procent, proti předchozím letům se ale zpomalil.
Vzrostly naopak výnosy z internetu a navázaných služeb – od ledna do září meziročně o 1,2 procenta na 4,53 miliardy korun. Výrazně se zvýšil počet přípojek vysokorychlostního internetu xDSL - o desetinu na 854 tisíc.
Konkurenční T-Mobile oznámil pokles tržeb o devět procent na 20,02 miliardy korun. Počet zákazníků se mu snížil o 69 tiísc na 5,4 milionu. Vodafone zvýšil za letošní první tři čtvrtletí počet zákazníků o šest procent na 3,3 milionu.