Televize Óčko snížila ztrátu a více utržila
Stanice využila oživení na českém reklamním trhu. Na druhou stranu se musí vyrovnávat se sílícím tlakem české mutace MTV, kterou CET 21 (vlastník Novy) odstartovala na podzim 2009, a dalších hudebních programů.
Tržby televize se podařilo loni zvýšit meziročně o deset milionů na 120 milionů korun. Pozitivní vývoj tržeb vlastníci stanice přičítají loňskému uzavření smlouvy se společností Atmedia o prodeji reklamního času a změně metodiky měření sledovanosti. Óčko se v uplynulém roce poprvé dostalo do peoplemetrového měření sledovanosti.
Zatím není jasné, jak zlepšení hospodaření stanice ovlivní případný prodej novému majiteli. Deník E15 dlouhodobě získává signály z mediální branže, podle kterých se Mafra o prodej Óčka přinejmenším donedávna zajímala. Zájemcem měla být skupina českých investorů. Podle managementu majitele to však není aktuální. „Nabídky na odkup televize Óčko dostáváme průběžně. Tento projekt v současné době ale na prodej není,“ uvedl Roman Latuske, člen představenstva Mafry zodpovědný mimo jiné za marketing, distribuci a multimédia.
Óčko vysílá terestricky od října 2010 ve čtvrtém digitálním multiplexu, který pokrývá skoro 26 procent obyvatel. Dále se nachází v kabelových sítích operátorů UPC a Telefóniky a na satelitních platformách CS Link, Skylink, Digi TV a UPC Direct. Hudební televize přidala loni k těmto distribučním kanálům i streamování v chytrých mobilech. Reálný zásah by se tak měl blížit 1,3 milionu diváků.