Televize Óčko snížila ztrátu a více utržila

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: ocko.idnes.cz

Hudební televizi Óčko se loni podařilo zvrátit hrozivý vývoj hospodaření. Ztráta ve výši 29,4 milionu korun, do které se stanice propadla v roce 2009, se loni snížila na tři miliony. Celková neuhrazená ztráta televize z minulých let se zvýšila na 43 milionů korun. Vyplývá to z výroční zprávy provozovatele Óčka firmy Stanice O, kterou vlastní Mafra Media.

Stanice využila oživení na českém reklamním trhu. Na druhou stranu se musí vyrovnávat se sílícím tlakem české mutace MTV, kterou CET 21 (vlastník Novy) odstartovala na podzim 2009, a dalších hudebních programů.

Tržby televize se podařilo loni zvýšit meziročně o deset milionů na 120 milionů korun. Pozitivní vývoj tržeb vlastníci stanice přičítají loňskému uzavření smlouvy se společností Atmedia o prodeji reklamního času a změně metodiky měření sledovanosti. Óčko se v uplynulém roce poprvé dostalo do peoplemetrového měření sledovanosti.

Zatím není jasné, jak zlepšení hospodaření stanice ovlivní případný prodej novému majiteli. Deník E15 dlouhodobě získává signály z mediální branže, podle kterých se Mafra o prodej Óčka přinejmenším donedávna zajímala. Zájemcem měla být skupina českých investorů. Podle managementu majitele to však není aktuální. „Nabídky na odkup televize Óčko dostáváme průběžně. Tento projekt v současné době ale na prodej není,“ uvedl Roman Latuske, člen představenstva Mafry zodpovědný mimo jiné za marketing, distribuci a multimédia.

Óčko vysílá terestricky od října 2010 ve čtvrtém digitálním multiplexu, který pokrývá skoro 26 procent obyvatel. Dále se nachází v kabelových sítích operátorů UPC a Telefóniky a na satelitních platformách CS Link, Skylink, Digi TV a UPC Direct. Hudební televize přidala loni k těmto distribučním kanálům i streamování v chytrých mobilech. Reálný zásah by se tak měl blížit 1,3 milionu diváků.