„Ke spojení soutěžitelů má dojít tak, že navrhovatelé založí společně kontrolovaný podnik MPG Czech Republic,“ uvedl antimonopolní úřad ve svém oznámení. ÚOHS se bude zabývat poskytováním služeb mediálních agentur. Rozhodnout by měl do měsíce.
Podle obchodního rejstříku společnost MPG Czech Republic vznikla už loni v říjnu. Soukup v ní má desetiprocentní podíl, zbývajících 90 procent drží Médea, kterou Soukup ovládá. To se má nyní změnit. Výši podílu španělského investora ÚOHS nezveřejnil.
Soukupova mediální agentura Médea patří k největším mediálkám v Česku. Ovládá zhruba pětinu tuzemského trhu, loni zvýšila tržby o 15 procent na 191 milionů eur (zhruba 4,7 miliardy korun). Soukup systematicky buduje celé mediální impérium. Jeho vydavatelství Empresa Media, jež vlastní časopisy Týden, Instinkt a Sedmičku, v polovině září přidalo do svého portfolia televizi Barrandov.
Na žebříčku 40 nejvlivnějších osobností českých médií, který letos v lednu zveřejnil magazínu Forbes, připadlo Soukupovi desáté místo.
Havas Management Espaňa se sídlem v Madridu podle dostupných informací patří k investičním společnostem.