Yahoo nabralo pod novou šéfkou správný směr

Šéfka Yahoo Marissa Mayer by ve funkci mohla vydržet déle, než její předchůdci. Zatím se jí totiž daři.

Šéfka Yahoo Marissa Mayer by ve funkci mohla vydržet déle, než její předchůdci. Zatím se jí totiž daři. Zdroj: profimedia.cz

Výměna ve vedení Yahoo firmě evidentně prospěla. Během prvního čtvrtletí pod vedením Marissy Mayer firma mírně zvýšila příjmy. Do budoucna se chce zaměřit hlavně na mobilní uživatele.

Yahoo ve třetím čtvrtletí vydělala 3,2 miliardy dolarů, zisk na akcii činil 2,64 dolaru. Do výsledků se sice promítl prodej podílu v Alibaba Group, i po odečtení toho jednorázového příjmu je ale zisk výrazně vyšší než loňských 293 milionů dolarů neboli 23 centů na akcii.

Mírně posílily i čisté příjmy firmy, a to přibližně o 20 milionů dolarů na 1,09 miliardy dolarů. Celkově tak výsledky předčily o něco skeptičtější očekávání analytiků.

Mayer, která do Yahoo přišla v červenci od Googlu, v konferenčním hovoru novináři nastínila, jakým směrem se bude firma prohrávající konkurenční boj se svými rivaly ubírat. Klíčem k úspěchu je podle ní „návrat ke kořenům“. Yahoo se tedy nechce vrhnout to nových oblastí podnikání, ale naopak se zaměřit na vylepšení svých současných služeb.

Akcie Yahoo v posledních pěti letechAkcie Yahoo v posledních pěti letech | bruner@mf.cz

Hlavní prioritou bude upravit webové stránky Yahoo tak, aby byly uživatelsky příjemnější pro mobilní zařízení. „Chceme se svézt na obří mobilní vlně,“ prohlásila Mayer s tím, že firma v této oblasti zaspala dobu a málo investovala do vývoje.

Pro Marissu Mayer, která je pátým šéfem Yahoo v posledních pěti letech, byl konferenční hovor také prvním veřejným vystoupením v nové funkci. „O očích těch, kteří se nebyli jistí, jak se jí během jejího prvního telefonátu bude dařit, se dnes osvědčila,“ ocenil její výkon analytik BBC Andre Sequin. „Dokázala správně rozpoznat, jaké svou výhody firmy a kde má příležitosti ke zlepšení.“

Yahoo má po světě stále 700 milionů uživatel a patří tak k největším firmám v oboru. Návštěvnici webu na něm ale tráví stále méně času a nabídka pro majitele chytrých mobilních telefonů je všeobecně považována za velmi chudou. Většinu příjmů Yahoo tvoří tržby z reklamy.