Yahoo oznámilo dokončení prodeje podílu v čínském portálu Alibaba | E15.cz

Yahoo oznámilo dokončení prodeje podílu v čínském portálu Alibaba

Yahoo
Yahoo
• 

jnd

Akcionáři Yahoo už zvolna slyší, jak se do jejich pokladen sypou peníze. Právě uzavřený prodej významného podílu v čínském portálu Alibaba jim přinese miliardy, uvedl server Deutsche Welle.

Na účtech firmy Yahoo po prodeji poloviny jejího podílu v čínském internetovém gigantu Alibaba přistane asi 4,3 miliardy dolarů, na dalších 3,3 miliardy ji přijde vypořádání daní a poplatků souvisejících s prodejem.

Američané v úterý oznámili dokončení obchodu, o jehož sjednání informovali již v květnu. „Uzavření transakce otvírá novou kapitolu našich vztahů s Yahoo,“ uvedl šéf společnosti Alibaba Jack Ma. Jeho podnik se tak může stát třetí největší čínskou internetovou firmou kótovanou na burze.

Po odpočtu daně hodlá Yahoo podle vlastního vyjádření převážnou část výtěžku přenechat svým akcionářům. I po prodeji zmíněného podílu v držení společnosti zůstává 23 procent akcií Alibaby v hodnotě 8,1 miliardy dolarů. Zbývající podíl v čínské firmě patří k „rodinnému stříbru“ koncernu, který se v poslední době potýká s poklesem příjmů - pod tlak se dostal vzhledem k aktivitám rostoucích konkurentů, jimiž jsou zejména Google a Facebook.

Pro Yahoo bylo velkou výhrou, když před firma před sedmi lety koupila 40 procent akcií Alibaby za miliardu dolarů.

Akcionáři Yahoo se již dlouho netají svou nespokojeností: cena akcií setrvává na 16 dolarech a někdejší pionýři internetu dokážou jen obtížně držet v online reklamě krok se soupeři - Googlem a Facebookem.

Yahoo bojuje o záchranu, chce se zbavit asijských aktiv

Kdysi vedoucí internetový vyhledavač se snaží přežít bouřlivé časy. V loňském roce firma Yahoo ztratila celou pětinu objemu internetové reklamy, kvůli tomu za pouhých pár měsíců z čela koncernu vyletěli dva šéfové.

Autor: jnd

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.