Yahoo po dvou dekádách odchází z Číny, kvůli stále přísnější regulaci

Yahoo končí na čínském trhu

Yahoo končí na čínském trhu Zdroj: yahoo!

Americká internetová společnost Yahoo odchází z čínského trhu, zdůvodňuje to stále náročnějšími podmínkami pro podnikání. V Číně se podle firmy začíná měnit i právní prostředí, které jí tam další působení komplikuje.

Yahoo, které patří k průkopníkům e-mailových služeb, v Číně působila přes 20 let. Od 1. listopadu ale přestává služby v této nejlidnatější zemi světa poskytovat, postupně tak uživatelům z pevninské Číny nebudou dostupné.

Firma oznamuje odchod z Číny jen několik týdnů poté, co se stejně rozhodl Microsoft, který v zemi ukončil podporu sociání sítě Linkedin. Znamenalo to stažení poslední velké americké sociální sítě z čínského trhu. 

Yahoo na čínský trh vstoupilo v roce 1998. V roce 2012 svou expozici v zemi výrazně omezilo, když prodalo podíl v e-commerce gigantu Alibaba. Čínská firma také převzala práva na čtyřletý provoz portálu Yahoo China. V posledních letech už Yahoo v Číně provozovalo jen zpravodajský portál v několika zahraničních jazycích a meteorologickou službu.