Yahoo se pod Marissou Mayer zvedá, posílilo v reklamě a těží z investic | E15.cz

Vše o miliardářích

Vše o miliardářích Vstoupit do speciálu

Yahoo se pod Marissou Mayer zvedá, posílilo v reklamě a těží z investic

Yahoo se pod Marissou Mayer zvedá, posílilo v reklamě a těží z investic
Marissa Mayer, Yahoo
• 
ZDROJ: ČTK

vrb

Americká internetová společnost Yahoo pod vedením nové generální ředitelky Marissy Mayer oživuje. Zisk sice kvůli mimořádným položkám klesl, ale i tak překonal očekávání analytiků. Tržby se pak zvýšily nejen ve čtvrtletí, ale i za celý rok a firma vykázala první celoroční růst tržeb od roku 2008. Yahoo těží hlavně ze zvýšení cen reklamy a zisku ze zahraničních investic.

Mayer přešla k Yahoo z Googlu v polovině července a stala se již pátou ředitelkou firmy za pět let. Investory její jmenování podle všeho přesvědčilo, protože akcie firmy od doby, kdy se ujala funkce, zpevnily už o 35 procent a vystoupaly nejvýše od roku 2008.

Vývoj akcií Yahoo za poslední 2 roky

Vývoj akcií Yahoo za poslední 2 rokyVývoj akcií Yahoo za poslední 2 rokyAutor: Yahoo

Zisk Yahoo se sice ve čtvrtletí snížil o osm procent na 272 milionů dolarů, pokles ale způsobily mimořádné položky. Příjmy naopak stouply o dvě procenta na 1,35 miliardy dolarů. Zisk na akcii stoupl na 32 centů, což předčilo očekávání analytiků. Ti podle dotazníku agentury FactSet čekali zisk jen 27 centů na akcii.

Yahoo se podařilo zvýšit průměrnou cenu za zobrazenou reklamu o sedm procent. Analytici oceňují, že nová šéfka chce nejdřív vylepšit nabízené služby a až poté z toho těžit ve formě vyšších tržeb z reklamy. Mayer uvedla, že chce uživatele nalákat k tomu, aby na stránkách Yahoo trávili více času. Zaměřit se chce mimo jiné na mailovou službu a také na populární stránku s investorským servisem Yahoo Finance, která mimo jiné nabízí vývoj akcií online.

Už dříve Mayer uvedla, že se chce zaměřit na to, aby webové stránky Yahoo byly uživatelsky příjemnější pro mobilní zařízení. „Chceme se svézt na obří mobilní vlně,“ prohlásila Mayer s tím, že firma v této oblasti zaspala dobu a málo investovala do vývoje. Yahoo zatím stále výrazně zaostává v objemu reklamy za Googlem a Facebookem.

Yahoo se ale daří těžit také ze svých zahraničních investic. Vydělávají mu podíly v japonském Yahoo Japan a čínské firmě Alibaba, které jsou velmi úspěšné. Zisk z investic ve čtvrtletí stoupl o 17 procent na téměř 149 milionů dolarů.

Autor: vrb
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!