Zisk reklamního gigantu WPP stoupl o více než třetinu

Šéf reklamní skupiny WPP Martin Sorrell

Šéf reklamní skupiny WPP Martin Sorrell

Největší světová reklamní skupina WPP v prvním pololetí zvýšila hrubý zisk o 37 procent na 334 milionů liber (přes devět miliard korun). Oznámila to dnes firma, která vlastní například reklamní agentury JWT a Ogilvy & Mather.

Tržby společnosti stouply o šest procent na 4,7 miliardy liber. Generální ředitel Martin Sorrell upozornil, že firma těží z obav ohledně ekonomiky, kvůli kterým podniky odkládají investice do továren a zařízení a raději vynakládají peníze na podporu svých značek.

„Namísto investic do továren a zařízení investují firmy do značky a snaží se podpořit tržby a tržní podíl,“ řekl podle internetového serveru BBC Sorrell. „Události na finančních trzích v posledních třech či čtyřech týdnech by nám mohly zajistit tuto zvrácenou výhodu na ještě delší dobu,“ dodal.

Podle analytika Richarda Huntera ze společnosti Hargreaves Lansdown Stockbrokers by firma WPP navíc mohla v příštím roce těžit z olympijských her či prezidentských voleb ve Spojených státech.