Vánoční mánie se blíží. E-shopy čekají rekordní sezonu a tržby kolem 115 miliard

Sklad Mall Group v Jirnech u Prahy.

Sklad Mall Group v Jirnech u Prahy. Zdroj: ČTK

Sklad Mall Group v Jirnech u Prahy.
Do technologií v Jirnech u Prahy Mall Group investoval 325 milionů korun
Do technologií v Jirnech u Prahy Mall Group investoval 325 milionů korun
Do technologií v Jirnech u Prahy Mall Group investoval 325 milionů korun
Do technologií v Jirnech u Prahy Mall Group investoval 325 milionů korun
13 Fotogalerie

Letošní tržby elektronických obchodů se vyšplhají ke 115 miliardám korun. Nákupy přes internet budou mít na celém trhu 10,5procentní podíl.

Akční slevy či doprava zdarma. To jsou lákadla, na která vábí internetoví obchodníci zákazníky. Ti přes e-shopy loni utratili 98 miliard korun. Letošní nárůst přesáhne sedmnáct procent, vyplývá z údajů Asociace pro elektronickou komerci.

Vrchol sezony internetoví obchodníci teprve čekají, tržby v předvánočním období odhadují na 38 miliard korun. „Zájem je o knihy, kosmetiku, elektroniku, hračky a o veškeré další dárkové a hobby zboží,“ říká Jan Vetyška z Asociace pro elektronickou komerci.

„Zhruba polovinu vánočních dárků lidé nakupují přes internet a u lidí do pětatřiceti let internetové nákupy dokonce převažují nad klasickými,“ uvádí Jan Hřebabecký z on-line platformy Rondo. cz. Konkurence je ale podle něj obrovská, na tuzemském trhu působí více než 36 tisíc elektronických obchodů.

Po zbytek roku lidé nakupují přes internet zejména elektroniku. Z dalšího segmentu spotřebního zboží připadá největší růst na potraviny, módu a také na krmiva pro domácí zvířata.

V nákupech potravin on-line v Evropě jsou Češi po Britech a Francouzích třetí nejaktivnější zákazníci. Na nákup v e-shopech loni připadla dvě procenta celkového obratu a letos to už jsou 2,5 procenta. „Česko je na špičce on-line prodejů potravin. A to je přitom jedna z nejslabších kategorii z hlediska internetových nákupů,“zdůraznil ředitel analytické společnosti GfK Tomáš Drtina.

Nahlédněte do fungování skladu Mall.cz:

Video placeholder
Mall • Michal Nosek, e15