Prodejny největší tuzemské lékárenské sítě Dr. Max loni prodaly přípravky vlastních privátních značek za více než miliardu korun. Meziročně to představuje nárůst o čtvrtinu. Dr. Max se tím dostává mezi významné producenty lékárenského zboží.
Mezi českými výrobci doplňků stravy se už firma podle vlastních analýz stala jedničkou trhu před společností Walmark. Roste i objem léčivých přípravků privátní značky Dr. Max, loni se jich prodalo za 134,5 milionu korun.
Na vlastní značky v rámci sítě Dr. Max připadalo loni osmnáct procent obratu, teď už je to zhruba čtvrtina. „Význam vlastní značky jednoznačně roste. Jestliže dnes představuje například u Boots nějakých třicet procent, je to hodnota, které se během příštích let dost možná přiblížíme i my,“ říká ředitel Dr. Maxe Daniel Horák. Pod značkou Boots se skrývá největší lékárenský řetězec ve Velké Británii, který má zhruba 2500 obchodů.
Dr. Max pod různými privátními značkami prodává v Česku zhruba 320 položek. Síť jeho lékáren, která čítá přes čtyři stovky poboček, patří do skupiny Penta.
Celkem se loni v českých lékárnách podle údajů Státního ústavu pro kontrolu léčiv prodaly léky dostupné bez receptu za 6,8 miliardy korun. Mezi nimi má dominantní postavení výrobce Zentiva.