Z lékáren Dr. Max se stává výrobce doplňků stravy

Dr. Max

Dr. Max

Prodejny největší tuzemské lékárenské sítě Dr. Max loni prodaly přípravky vlastních privátních značek za více než miliardu korun. Meziročně to představuje nárůst o čtvrtinu. Dr. Max se tím dostává mezi významné producenty lékárenského zboží.

Mezi českými výrobci doplňků stravy se už firma podle vlastních analýz stala jedničkou trhu před společností Walmark. Roste i objem léčivých přípravků privátní značky Dr. Max, loni se jich prodalo za 134,5 milionu korun.

Na vlastní značky v rámci sítě Dr. Max připadalo loni osmnáct procent obratu, teď už je to zhruba čtvrtina. „Význam vlastní značky jednoznačně roste. Jestliže dnes představuje například u Boots nějakých třicet procent, je to hodnota, které se během příštích let dost možná přiblížíme i my,“ říká ředitel Dr. Maxe Daniel Horák. Pod značkou Boots se skrývá největší lékárenský řetězec ve Velké Británii, který má zhruba 2500 obchodů.

Dr. Max pod různými privátními značkami prodává v Česku zhruba 320 položek. Síť jeho lékáren, která čítá přes čtyři stovky poboček, patří do skupiny Penta.

Celkem se loni v českých lékárnách podle údajů Státního ústavu pro kontrolu léčiv prodaly léky dostupné bez receptu za 6,8 miliardy korun. Mezi nimi má dominantní postavení výrobce Zentiva.