Zaplatit penězi, či soukromím? Seznam.cz přitvrdil proti lidem, kteří se nechtějí nechat sledovat

Sídlo Seznam.cz

Sídlo Seznam.cz Zdroj: profimedia.cz

Internetová firma Seznam zakročila proti uživatelům, kteří se chrání před personalizovanými reklamami. Pokud používají některé blokátory reklam, u služeb Seznamu se jim ve středu načetla strohá hláška s výzvou, aby je deaktivovali. V opačném případě nebylo možné využívat služeb od vyhledávání až po zpravodajství na serveru Seznam Zprávy. Tyto experimenty souvisejí se změnou strategie české internetové jedničky.

„Pravděpodobně používáte rozšíření či blokátory, jež mohou ovlivňovat načtení této stránky. Pro správnou funkci prosíme, deaktivujte všechna tato rozšíření a zkuste stránku načíst znovu,“ zobrazilo se ve středu některým lidem, kteří používají blokátory reklam. Později se služby zase zpřístupnily s výzvou, že neplatící uživatelé musejí buď povolit cílenou reklamu, nebo platit 79 korun měsíčně.

Lidé s blokátory reklam nebyli postaveni ve středu ani před tuto volbu. „Prohlížeč pravděpodobně nepodporuje stažení scriptu cookiewallu. Těch důvodů může být víc, jedním z nich může být i používání Adblocku, a proto se zobrazuje zmíněné upozornění,“ vysvětlila mluvčí Seznamu Aneta Kapuciánová. Po dotazech e15 došlo k přenastavení a varování se další den už nezobrazovalo. Zda se restrikce v této podobě vrátí, Seznam neřekl.

Seznam blokuje uživatele, kteří blokují reklamy.Seznam blokuje uživatele, kteří blokují reklamy. | Zdroj: Seznam.cz / e15

Internet se pomalu připravuje na život bez takzvaných cookies, které jsou zásadní pro zacílení personalizované reklamy. Když se například budete intenzivně zajímat o psí obojky, později na vás budou všude vyskakovat bannery s těmito nabídkami. Cookies ale postupně končí, protože tuto technologii přestává od ledna podporovat Google a jeho prohlížeč Google Chrome, který má na trhu 65procentní podíl. Ostatní tak tuto politiku musejí chtě nechtě následovat.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!