Pražský dopravní podnik vystaví reklamce Rencar stamilionový účet

Pražský dopravní podnik, ilustrační foto

Pražský dopravní podnik, ilustrační foto

Martin Gillar, DPP
Martin Gillar, DPP
Pražský dopravní podnik (DPP) musí v krátké době řešit už druhý problém s nekvalitními vozidly. Podle dokumentů DPP, které má server E15.cz k dispozici, jde tentokrát o nové soupravy metra od společnosti Siemens.
Pražský dopravní podnik, ilustrační foto
Pražský dopravní podnik, ilustrační foto
12
Fotogalerie

Spor mezi pražským dopravním podnikem a reklamní společností Rencar pokračuje. DPP chce vyzvat firmu k zaplacení 104 milionů korun kvůli bezdůvodnému obohacení v souvislosti s užíváním majetku DPP v roce 2013. Sdělila to dnes mluvčí DPP Aneta Řehková.

Podle Rencar je požadavek DPP absurdní a jde o mediální útok na firmu. Spory mezi DPP a Rencar trvají řadu měsíců. Mimo jiné se přou o platnost smlouvy na provoz reklamy, podle DPP je pro firmu nevýhodná a neplatná.

"Na základě znaleckého posudku renomované znalecké kanceláře jsme dospěli k jednoznačnému závěru, že jenom za rok 2013 se Rencar na náš úkor bezdůvodně obohatil o desítky milionů korun," uvedl generální ředitel DPP Martin Gillar. Podle DPP se tak mohlo dít i v dalších letech.

"K žádnému neoprávněnému obohacení nikdy samozřejmě nedošlo. Je to nesmysl a jen další mediální útok proti naší firmě. Nenecháme se zastrašit a budeme i nadále nejen hájit naše oprávněné obchodní zájmy, ale standardně a korektně spolupracovat s DPP dle podmínek platné smlouvy," uvedl šéf Rencar Pavel Slabý. Firma prý měla v roce 2013 zisk asi 31 milionů a nemohla se tak o zmíněnou částku obohatit.

Spor DPP a Rencar o platnost smlouvy z roku 1997 se táhne měsíce. Podle DPP je smlouva neplatná. "Tehdy ji mimo jiné podepsal v rozporu se stanovami DPP pouze jeden člen představenstva, měli být dva, a vykazuje řadu dalších vad," uvedl Gillar. Podle Slabého ale bylo podepsáno konsolidované znění, které již za DPP podepsali dva členové představenstva.

Platnost smlouvy už řeší soud, verdikt zatím nevynesl. Soud se v uplynulých měsících také zabýval předběžnými opatřeními týkajícími se provozu reklamních ploch. Vyhověl firmě Rencar, DPP jí musí umožnit provozovat reklamu v tramvajích a autobusech. Soud podle Rencaru v tomto případě minulý týden přerušil projednávání žalob ze strany DPP do doby, než bude rozhodnuto o zmíněné smlouvě na provoz reklamy mezi oběma stranami.

Rencar vznikl v roce 1990 jako dceřiná společnost dopravního podniku. Od roku 2001 je jejím majoritním akcionářem Europlakat, který je součástí mezinárodní skupiny JCDecaux.