Reklamní firmy spustily další kampaň proti pražskému primátorovi

Svaz provozovatelů venkovní reklamy přelepuje primátora na poutače

Svaz provozovatelů venkovní reklamy přelepuje primátora na poutače Zdroj: Svaz provozovatelu venkovni reklamy

Svaz provozovatelů venkovní reklamy (SPVR) odstartoval další kampaň, která směřuje proti pražskému primátorovi „Praha podle Hudečka“. Reklamním firmám sdruženým ve svazu vadí stavební předpisy, které Tomáš Hudeček (TOP 09) prosazuje, a které zakazují reklamu větší než šest metrů čtverečních. Boj mezi primátorem a svazem se táhne už několik týdnů.

Podle Hudečka jde o lživou kampaň založenou na mylných informacích a nedemokratický zásah do voleb. Firma už před časem spustila kampaň „Pražane, i ty přicházíš o peníze“, v níž kritizuje smlouvu mezi Prahou a reklamní firmou JCDecaux. Svaz rovněž přelepil předvolební plakáty TOP 09, strana se obrátila na soud.

Nové plakáty odkazují na internetovou stránku prahapodlehudecka.cz. Na ní svaz kritizuje pražské stavební předpisy. Podle sdružení přijde Praha o stamiliony korun, které jí z velkoplošných reklam plynou. Podle předpisů totiž nebudou moci vznikat nové, a až těm současným skončí platné stavební povolení, firmy budou muset obří reklamní poutače a plochy odstranit.

„Kampaní SPVR poukazuje na fakt, že stavební předpisy zdaleka nejsou jen o plošném zákazu billboardů. Podle našeho názoru primátor účelově využívá svého předvolebního populistického boje proti billboardům pro obecnou obhajobu nových předpisů. Problematika billboardů tvoří jen zlomek změn,“ sdělil předseda představenstva BigBoardu Richard Fuxa. Web svaz podle něj spustil proto, že média o dopadech těchto změn informují nedostatečně.

Zbytečný superúřad

Na stránkách svaz rovněž kritizuje magistrátní Institut plánování a rozvoje (IPR), který nahradil Útvar rozvoje města. Označuje jej za „zbytečný superúřad“.

Hudeček s kritikou nesouhlasí, je prý založena na lživých údajích a je nedemokratickým zásahem do voleb. „Jedná se o další naprosto lživou kampaň. Nové předpisy zavádí například výškovou regulaci staveb podle okolní zástavby a neumožňují stavby věžáků, jak se billboardová lobby snaží namluvit občanům. Nařizují více zeleně a stromořadí v ulicích a pomáhají dostat Prahu na úroveň západních metropolí,“ sdělil primátor.

Boj mezi sdružením reklamních firem a primátorem se již dostal k soudu, který rozhoduje o návrhu předběžného opatření podaném TOP 09. Společnosti sdružené v SPVR totiž předminulý týden přelepily volební billboardy primátora Hudečka bílým papírem.

Reklamní firma vyčítá Hudečkovi billboardy

Podle nich postavila Hudečkova TOP 09 v Praze reklamní kostky větší než šest metrů čtverečních a navíc porušuje zákon. Podle předsedy představenstva BigBoardu Richarda Fuxy nemají například stavební povolení, posudek statika nebo povolení odboru dopravy. Hudeček výtky odmítl a strana se obrátila na soud.

V Praze se nedávno objevily desítky billboardů s nápisem „Pražane, i ty přicházíš o peníze“ a odkazem na web okradenapraha.cz. Upozorňují na údajně nevýhodné smlouvy týkající se reklamy, které Praha v 90. letech uzavřela se společností JCDecaux.

Za iniciativou stojí firma BigBoard, která uvedla, že nové stavební předpisy francouzskou firmu zvýhodňují a zajišťují jí exkluzivitu. JCDecaux to odmítla. Kvůli sporu ohledně velikosti billboardů v Praze se do konce roku rozpadne Asociace venkovní reklamy, která tři roky sdružuje provozovatele v tomto odvětví. Oznámil to její prezident Stanislav Lazar. Zánik iniciovala společnost BigBoard.