SŽDC vypsala miliardový tendr na železniční uzel Břeclav
SŽDC původně plánovalo spustit práce už letos v srpnu. „Tendr jsme odložili o několik měsíců. Čekali jsme na prováděcí vyhlášky k novému zákonu o veřejných zakázkách,“ řekl Halla. Firmy mají svoje nabídky doručit 23. srpna 2012. Podle Hally musí stavba skončit do roku 2015 kvůli jejímu financování z evropských fondů. SŽDC počítá s tím, že z peněz EU půjdou na stavbu asi tři čtvrtiny všech nutných prostředků.
:
Železniční stanice Břeclav je jedním z nejvýznamnějších železničních uzlů mezinárodního významu, spojující Českou republiku s Rakouskem a Slovenskem. Stanicí projíždí denně 293 vlaků osobní a 403 vlaků nákladní dopravy. „Z hlediska importu a exportu České republiky projíždí železniční stanicí 25 procent železniční nákladní dopravy,“ uvedl Halla.
Ve druhé etapě dělníci zrekonstruují přes šest kilometrů železničního svršku, 67 výhybek s elektrickým ohřevem a vymění 22 kilometrů trakčního vedení. V rámci modernizace železničního uzlu Břeclav dostalo novou podobu v roce 2008 i vlakové nádraží. Opravy nástupiště a podchodů tehdy trvaly asi tři čtvrtě roku a stály zhruba 300 milionů korun.
Projekt rozsáhlé rekonstrukce železničního uzlu Břeclav schválila na konci loňska Evropská komise, Česko na něj z evropských fondů získá zhruba 1,6 miliardy korun.