Rusové hledají cestu, jak obejít sankce. Budou si sami vyrábět náhradní díly pro západní letadla

Letiště v Soči

Letiště v Soči Zdroj: profimedia.cz

Štěpán Bruner

Z vývoje v letecké dopravě a v letectví obecně by se v posledních letech jednomu zamotala hlava. Aerolinky nejdřív vyčerpal covid, nyní se pro změnu jejich zaměstnanci moc nevyspí, když se vypořádávají s přílivem obnovené poptávky. A mnohé investory, kteří před lety vsadili na výrobce dopravních letadel, teď asi trápí nepěkné žaludeční obtíže. I takové symptomy má pásmová nemoc neboli jet lag. Nyní souhrnně v newsletteru ze světa letecké dopravy na e15.

TÉMA

🛩️ Moskva hledá další způsob, jak obejít sankce

Západní sankce po ruském útoku na Ukrajinu odřízly ruské aerolinky od přístupu k náhradním dílům pro letadla západních výrobců, která stejně jako jinde na světě dominují na tamním nebi. V zemi nyní vznikají první dva projekty, které mají nejpalčivější výpadky dodávek vyřešit.

Plány byly oznámeny na Mezinárodním ekonomickém fóru v Petrohradu. Společnost Protektor Group investuje 3,5 miliardy rublů do nového závodu u moskevského letiště Domodědovo, kde bude vyrábět náhradní díly pro letouny Airbus A320 a Boeing 737. Továrna má stát v roce 2026 a mít 800 zaměstnanců. 

Podle magazínu Aviation Week společnost dosud poskytovala služby velkých oprav letadel aerolinkám Aeroflot, Pobeda, UTair nebo běloruským Belavia. Vyrábí také různé komponenty pro ruský dopravní letoun Tupolev Tu-214.

Přihlaste se k odběru newsletterů na e15

Chcete pokračovat ve čtení tohoto nebo dalších newsletterů z tvorby e15. Přihlaste se k jejich odběru a budete je pravidelně dostávat do své e-mailové schránky. Čtete newslettery raději u nás na webu? Zaregistrujte se prosím níže.

Čtěte zdarma až do konce

Exkluzivní pokračování článku čeká pouze na registrované čtenáře.
  • Registrace je snadná, rychlá a zcela zdarma!
  • Možnost aktivního zapojení do diskuzí a anket