Alibaba napodobuje Facebook, koupila podíl v chatovací aplikaci Tango

Jack Ma

Jack Ma Zdroj: alibaba.com

Do světa chatovacích aplikací vstoupil další významný hráč. Čínská společnost Alibaba zaplatila 215 milionů dolarů za blíže nespecifikovaný podíl v úspěšném startupu Tango. Alibaba paradoxně podporuje firmu, která necílí na čínské zákazníky.

Tango má v současné době hodnotu přibližně 1,1 miliardy dolarů, jak tvrdí analytici. Alibaba tak pravděpodobně získala podíl někde mezi 20 a 25 procenta. Společnost Tango však odmítla cokoliv komentovat. Zakoupený podíl je součástí balíku v hodnotě 280 milionů dolarů, který čínský gigant do čtyři roky fungujícího startupu investuje.

Zajímavostí je, že Alibaba podpořila startup, který na domácím čínském trhu hraje v podstatě zanedbatelnou roli. Jak kalifornský startup informoval, v současně době má zhruba 200 milionů registrovaných uživatelů. Čtvrtina z nich pochází ze Severní Ameriky, ostatní pak ze západní Evropy. Silné postavení si Tango buduje také na Blízkém východě, kde aplikace za poslední rok dokázala zdvojnásobit počet uživatelů.

Tango vznikla původně jako služba pro videohovory, nyní však umožňuje uživatelům posílání textových zpráv, videohovory i hlasové volání, hraní her nebo streamování hudby prostřednictvím Spotify – a to všechno pochopitelně zdarma.

O chatovací služby je zájem

Ve světě chatovacích aplikací je v poslední době živo. Zájem odstartoval nedávný obchod Facebooku, který za aplikaci Whatsapp zaplatil rekordních 19 miliard dolarů. Nového majitele později ohlásil také Viber, další z populárních chatovacích služeb, kterého za 900 milionů dolarů koupil japonský Rakuten.

Od akvizice Facebooku hlásí chatovací aplikace nárůst uživatelů. Přes osm milionů nových registrací si za poslední týdny připsal například ruský Telegram. Japonský Line zvýšil počet uživatelů o dva miliony za jediný den, celkem má 360 milionů zákazníků. Nárůst ohlásil také čínský WeChat - aktuálně registruje přes 355 milionů uživatelů.

Alibaba se chystá na americkou burzu
Čínský internetový gigant se chystá vstoupit na akciovou burzu v USA. Alibaba Group Holding se podle zdrojů agentury Reuters chystá k primární nabídce v USA v letošním třetím čtvrtletí.
Skupina Alibaba se zaměřuje na elektronický obchod, tzv. e-commerce, a tento segment v Číně ovládá zhruba z 80 procent. Nabídka akcií by podle zdrojů mohla firmě přinést až 15 miliard dolarů a mohla by být největším vstupem internetové firmy na americkou burzu od primární nabídky Facebooku v roce 2012.
Zájem o vstup na americký trh mezi čínskými společnostmi v poslední době silně roste a o primární nabídku v USA má zájem rekordní počet firem, které chtějí co nejvíce vytěžit z růstu amerických trhů. Na vstup se chystá mimo jiné síť Weibo, služba podobná Twitteru, která chce z primární nabídky vytěžit 500 milionů dolarů (asi 9,8 miliardy korun).