Alonso nenechal nic náhodě a dojel si v Německu pro triumf

GP Německa

GP Německa Zdroj: CTK

Pilot Ferrari odolal nejprve tlaku Vettela a posléze i Buttona a připsal si tak třetí vítězství v sezoně 2012, čímž upevnil vedení v průběžném pořadí šampionátu.

Velká cena Německa od začátku víkendu slibovala skvělou podívanou. Velkou roli v tom hrály vrtochy počasí. Deštěm byly ovlivněny páteční tréninky i sobotní kvalifikace. Mokro podruhé za sebou svědčilo Alonsovi, který se tak stejně jako v Silverstonu postavil na pole position. Němečtí fanoušci ovšem nemuseli být zklamaní, neboť druhá pozice na startu patřila Sebastianovi Vettelovi. Z druhé řady pak po penalizaci Webbera do závodu vyrazili Michael Schumacher s Nikem Hülkenbergem.

Předpovědi počasí již žádný další déšť neslibovaly. A měly pravdu. První zatáčkou jezdci projeli zdánlivě bez problémů, Massa se ovšem dostal do kolize a přišel o své přední přítlačné křídlo. Na druhé místo si zuby brousil Michael Schumacher. Romain Grosjean se opět nevyhnul karambolu a utrpěl defekt. Do boxů se po prvním kole podívali Massa, Grosjean a Senna. Ve druhém kole potkala sportovní tragédie Lewise Hamiltona, jehož pneumatiku rovněž zničil defekt. Na čele mezitím Alonso s Vettelem pomalu ujížděli svým pronásledovatelům.

Button byl po několika nemastných neslaných závodech jako pokropený živou vodou. V jedenáctém kole se již dostal před do té doby třetího jedoucího Michaela Schumachera. Nejrychlejšími vozy na trati byly v té době monoposty McLarenu. Před první vlnou zastávek v boxech bylo pořadí v přední části pole následovné - Alonso, Vettel, Button, Schumacher, Hülkenberg, Maldonado, Webber, Pérez, Räikkönen, Kobajaši, Rosberg. Alonso k mechanikům z prvního místa zamířil v devatenáctém kole. Vettel totéž učinil o kolo později, ovšem na trať se vrátil až za Alonsem i Kobajašim, který měl v té době pitstop ještě před sebou.

GP NěmeckaGP Německa|CTK

Mercedes k nelibosti místních fanoušků potvrzoval, že mu více vyhovovalo včerejší mokro. V kole číslo 21 Schumacher po prohraném souboji s Räikkönenem klesl na šesté místo. Ten si v tu dobu mohl vyslechnout dobré zprávy z boxové zídky. Vedení týmu mu oznámilo, že patří k vůbec nejrychlejším na trati a že pomalu dohání vedoucí vozy. Z Vettela s Alonsem se stala nerozlučná dvojice. Pilot Red Bullu se ale před polovinou závodu rozhodl, že je mu druhé místo málo a začal lídra šampionátu stahovat. Vettel ostatně před závodem deklaroval, že o vítězství na domácí půdě opravdu velmi stojí. Prvnímu místu se taktéž přibližoval o něco více vzadu jedoucí Jenson Button. Vettelovi ovšem vrásky na čele přidělal o kolo zpět jedoucí Lewis Hamilton. Ten si nebral servítky a vší silou se snažil dostat do stejného kola jako lídři závodu. Hamilton byl v té chvíli nejrychlejším jezdcem v poli.

Vettelovi přestal fungovat KERS a místo boje o první místo se rázem musel soustředit na defenzívu před Buttonem. Netrvalo dlouho a Button už byl na druhém místě a stíhal Alonsa, se kterým už měl ovšem o poznání více práce. Pilot Ferrari si vskutku nechtěl nechat vítězství protéct mezi prsty, jako tomu bylo v Silverstonu. V osmapadesátém kole se Lewis Hamilton stal prvním odstoupivším ze závodu, když svůj vůz odstavil v garáži. Stý závod hvězdy McLarenu tak zcela jistě nedopadl podle představ. Alonso nakonec nenechal nic náhodě a udržel si první místo.

První polovinu sezony tak uzavřel jako vedoucí muž šampionátu. Button se ještě musel začít bát o svou druhou pozici. A oprávněně, Vettel i s pomocí KERS a kontroverzního výjezdu mimo trať Buttona předjel. Vettel cílovou čáru proťal jako druhý a Button třetí. Zbytek bodů si rozdělili Räikkönen, Kobajaši, Pérez, Schumacher, Webber (Australanova ztráta na Alonsa tak povyrostla), Hülkenberg, Rosberg.

Incident mezi Buttonem s Vettelem byl vyšetřován ihned po skončení závodu.