Iusacell má v Mexiku 8,6 milionu zákazníků. AT&T sjednala jeho převzetí poté, co se skupina Grupo Salinas mexického miliardáře Ricarda Salinase dohodla na tom, že od svého partnera odkoupí zbylý poloviční podíl v Iusacellu.
AT&T získá akvizicí základnu na mexickém trhu mobilních komunikací, který není natolik rozvinutý jako americký trh, a jeho potenciál růstu je tak vyšší. Pro AT&T jde o druhou velkou transakci v tomto roce po dohodě na převzetí provozovatele satelitních televizí DirecTV za 48,5 miliardy dolarů. AT&T měla na konci prvního pololetí celkově asi 117 milionů zákazníků, uvedla agentura AP.
Iusacell má potíže se získáváním nových zákazníků na trhu, jemuž se zhruba 70procentním podílem dominuje skupina America Móvil magnáta Carlose Slima. AT&T uvedla, že k zájmu o Iusacell ji motivovaly reformy, které letos v telekomunikacích prosadila mexická vláda s cílem podpořit v sektoru konkurenční prostředí.