Čínská internetová společnost Alibaba Group Holding v prvním čtvrtletí svého finančního roku téměř zdvojnásobila čistý zisk na více než 14 miliard jüanů, tedy necelých 47 miliard korun. Tržby se zvýšily o 56 procent na 50,2 miliardy jüanů, což je přes 167 miliard korun.
Hlavním důvodem je pokračující růst online prodeje, který tvoří největší část příjmů, uvedla dnes firma.
Analytici v anketě agentury Reuters předpovídali, že tržby ve čtvrtletí dosáhnou v průměru 47,7 miliardy jüanů. Příjmy z internetového prodeje vzrostly o 58 procent ve porovnání s předchozím čtvrtletím, kdy růst činil 59,5 procenta. První finanční čtvrtletí skončilo v červnu.
Alibaba, která patří k nejhodnotnějším firmám v Asii, profituje z pokračujícího apetitu čínských spotřebitelů. Lidé zvyšují online nákupy prakticky všeho, od potravin, přes oblečení až po luxusní výrobky.
Dobře si vedou také její cloudové služby a zábavní podnikání, zatím se ale nevyplácejí investice do kamenných obchodů.