Aston Martin Rapide Jet 2+2 jako kombík pro britského sběratele

Aston Martin Jet 2+2 (Repro Autorevue.cz)

Aston Martin Jet 2+2 (Repro Autorevue.cz)

Aston Martin Jet 2+2 (Repro Autorevue.cz)
Aston Martin Jet 2+2 (Repro AutoRevue.cz)
Aston Martin Jet 2+2 (Repro AutoRevue.cz)
4
Fotogalerie
Italské studio Bertone připravilo pro jistého sběratele jedinečný prototyp Aston Martin Rapide s karoserií ve stylu shooting brake. A jak je vidět, dílko se celkem podařilo.

Možná jsme si jen mezi luxusními vozy na čtyř a pětidveřové karoserie zvykli (např. Porsche Panamera), ale nám se zdá vůz na snímcích jako docela zdařilý. Sleduje styl rychlých kombíků, které kdysi byly zvláště ve Velké Británii docela populární a přezdívalo se jim shooting brake. Do velkosériové produkce tento druh karoserie vrátilo před dvěma lety představené Ferrari FF následované americkým Fiskerem Surf a německým modelem Mercedes-Benz CLS Shooting Brake.

Na objednávku sběratele

Nyní přichází jedinečná stavba v podobě prototypu Jet 2+2, který na objednávku jistého britského sběratele připravila italská karosárna Bertone a sleduje právě styl shooting brake. Zadavatel zakázky souhlasil s tím, že se nejnovější přírůstek do jeho sbírky automobilů značky Aston Martin ukáže nejširší veřejnosti na nadcházejícím autosalonu v Ženevě.

Novinka vychází ze sportovního čtyřdveřového sedanu s výklopnou zádí Aston Martin Rapide, který byl představen již před třemi roky a teprve před několika dny se dočkal dále posíleného provedení Aston Martin Rapide S. Prototyp Bertone Jet 2+2 do jisté míry připomíná studii Porsche Panamera Sport Turismo z loňské Paříže. Na první pohled si na něm všimneme hlavně prodloužené střechy, přepracovaných sloupků C, rozšířených zadních blatníků a upravených obou konců karoserie.

Šedesát let spolupráce s firmou Bertone

Uspořádání sedadel je charakterizováno vzorcem 2+2 a celý interiér byl kompletně nečalouněn podle přání zákazníka. Pod přední kapotou najdeme celohliníkový, šestilitrový dvanáctiválcový motor naladěný na 477 koní (350 kW) při 6 000 ot./min. a točivý moment rovných 600 Nm při 5 000 ot./min., který byl převzat z původní verze Rapide (nový Rapide S dává 565 koní/416 kW výkonu a 620 Nm točivého momentu).

Aston Martin DB2/4 (1953), zřejmě první Aston Martin s karoserií Bertone (Repro AutoRevue.cz)Aston Martin DB2/4 (1953), zřejmě první Aston Martin s karoserií Bertone (Repro AutoRevue.cz)Aston Martin DB2/4 Bertone

Tento pozoruhodný vůz má být zároveň oslavou 60. výročí spolupráce společností Aston Martin a Bertone. Prvním výsledkem jejich kooperace pro běžný provoz byl v roce 1953 roadster Aston Martin DB2/4 Bertone.

Zdroj: AutoRevue.cz