Audi nachystalo pro Wörthersee model TT s výkonem 600 koní
Přeplňovaný benzinový motor o objemu 2480 cm3 totiž dostal kombinaci klasického turbodmychadla a elektrického kompresoru, který už koncern Volkswagen představil dříve. Výhody jsou stále stejné. Elektrický kompresor pracuje nezávisle na rychlosti výfukových plynů, takže nabídne lepší odezvu a intenzivnější zátah v nízkých otáčkách.
Motor 2.5 TFSI dohromady vyprodukuje 441 kW (600 k) a 650 Nm dostupných od tří do sedmi tisíc otáček. TT clubsport je navíc velmi lehké auto, váží pouze 1 396 kg, takže se nelze divit tomu, že stovka proběhne za 3,6 s a maximálka činí 310 km/h. Pro případné zájemce budiž dobrou zprávou fakt, že jde o systém velmi blízký sériové výrobě. Mimochodem převodovka je šestistupňová manuální.
Audi TT clubsport pak dostalo řadu dalších úprav tak, aby na sebe dokázalo přitáhnout dostatečnou pozornost. Karoserie byla rozšířena o 14 cm, auto obdrželo přepracovanou aerodynamiku, pořádné křídlo dozadu a dvacetipalcová kola.
Článek vyšel na webu Autorevue.cz