Server FlightGlobal.com píše, že konkrétně jde o 270 jednomotorových letadel typu Bonanza a Debonaire a sto dvoumotorových strojů Beechcraft Baron. „Vlastníci a provozovatelé těchto strojů musí před dalšími lety nahradit lanka řízení výškového kormidla,“ uvádí se v prohlášení CASA.
Letecký úřad pamatuje i na případy, kdy se letouny nacházejí na místě, kde kontrolu a výměnu nelze provést. V takovém případě nařizuje, aby při přeletu na servisní místo byl na palubě pouze pilot . CASA určil lhůtu 60 dní, během nichž mají provozovatelé vyměnit lanka řízení u letadel Beechcraft starších patnácti let.
Na závadu přišel pilot při předletové přípravě. Ovládání výškového kormidla se mu „nezdálo“, a tak požádal o kontrolu mechanika. Ten objevil roztřepená lanka, navíc prohlédl na letišti další letoun Bonanza, na němž odhalil prakticky totožné poškození.
Oba letouny byly vyrobeny ke konci šedesátých let minulého století. Jedno mělo nalétáno více hodin, než druhé, ale mluvčí leteckého úřadu řekl, že se nepodařilo určit přesný počet letových hodin. Také dodal, že stav řízení nelze spolehlivě zjistit jen vizuálně a povrchově, ale že vyžaduje razantní mechanickou kontrolu.
Poté, co CASA oznámil incident na letišti v Echuca, radila se také s americkou Federal Aviation Administration a firmou Beechcraft před vydáním zachování letové způsobilosti. Úřad pro civilní letectví na Novém Zélandu rovněž uvedl, že zvažuje vydání letové způsobilosti pro tyto typy letadel.