BMW M4 bude jezdit na vodu. Doslova
Princip funkce je poměrně jednoduchý a vstřikování vody funguje vlastně jako druhý mezichladič stlačeného vzduchu. I když BMW M4 jeden mezichladič má, při plném zatížení motoru přestává stíhat. Tím roste teplota nasávaného vduchu a snižuje se výkon motoru.
Vstřikování vody do sání vzduch znovu ochladí, zvýší se tím jeho hustota a výkon motoru vzroste. Motor je pak také odolnější vůči klepání, takže jde lépe řídit předstih zážehu. Vstřikování vody do sání rovněž napomáhá ochlazovat píst a zvyšovat životnost motoru.
Nádržka na vodu má objem pět litrů a je umístěna v kufru. Čerpadlo pak dokáže tlačit vodu ke vstřikovačům pod tlakem až deseti barů. BMW tvrdí, že před okruhovým dováděním je potřeba vždycky doplnit nádrž, ale při běžném ježdění po silnici prý stačí doplňovat vodu každé páté tankování benzínu. Pokud voda dojde, motor samozřejmě funguje dál, ale ne tak efektivně a s nižším výkonem. Systém by se mohl brzy objevit i v sériovém autě.
Článek vyšel na webu Autorevue.cz