BMW potvrdilo vývoj auta na vodík. Pomůže mu s ním Toyota

BMW potvrdilo vývoj auta na vodík

BMW potvrdilo vývoj auta na vodík

Automobilka BMW potvrdila vývoj testovacích vodíkových aut využívajících technologii japonské Toyoty, která ji uvede na trh už v příštím roce.

Díky spolupráci s Toyotou má BMW poměrně snadný přístup k nové a efektivnější generaci palivových článků. BMW sice vodíku moc nevěří a spíše sází na elektřinu v podobě klasických akumulátorů, ale chce být připraveno, kdyby po vodíku vznikla poptávka a začala se budovat infrastruktura.

Pro automobilku BMW není vodík neznámý. Už v minulosti s ním značka experimentovala, i když trochu odlišně. Místo vývoje palivových článků vyrábějících elektřinu se BMW snažilo prosadit klasický motor, který by spaloval vodík.

BMW potvrdilo vývoj auta na vodíkBMW potvrdilo vývoj auta na vodík

K vidění bylo i několik konceptů, například vůz BMW H2R

V roce 2007 se pak na trh dostalo BMW Hydrogen 7 s podobným motorem. Dvanáctiválec uměl jezdit na benzín i vodík a měl výkon 260 koní. Nebyl z nejhospodárnějších: Jeho spotřeba vodíku byla asi 50 l na 100 km (vodík má v jednom kapalném litru mnohem méně energie než klasický benzín) a nádrž během několika dní samovolně vyprchala.

BMW potvrdilo vývoj auta na vodíkBMW potvrdilo vývoj auta na vodík

Článek vyšel na webu Autorevue.cz