Bruslení. Ráj v sadech, peklo ve městě

V Opavě přibývají stezky pro bruslaře. Sedmička zkusila, jak se na bruslích po městě jezdí.

Stále více Opavanů přichází na chuť kolečkovým bruslím. Sedmička otestovala, jaké podmínky ve městě mají. Redaktorka Sedmičky nazula brusle a projela si in-line stezky, kterých ve městě rok od roku přibývá.
Výsledek? Stezky v Městských sadech jsou pro příznivce in-line bruslení hotovým rájem. Na nábřeží podél řeky však musí být obezřetní. Trasu kříží frekventované cesty a bruslaři se o stezku dělí s chodci i cyklisty.
Nejsložitější bylo se k trasám označeným bílou brusličkou vůbec dostat. Průjezd městem není jednoduchý.

Bezkonkurenční sady

Takové podmínky v největším opavském parku by bruslaři v jakémkoliv jiném městě v republice těžko hledali. Tři okruhy měří od šesti set metrů do více než kilometru a půl. Jezdci je mohou volně kombinovat a za odpoledne najezdí i několik desítek kilometrů. Slunečné páteční odpoledne k bruslení využily desítky lidí.
„Jezdím pravidelně. Opavské sady nemají konkurenci,“ přiznala dvaadvacetiletá Petra Kurečková. Ze sadů mohou bruslaři vyrazit po nábřeží řeky Opavy a kolem kateřinského sídliště se dostanou až na druhý konec města.
Sjízdné jsou na bruslích oba břehy, pravý po lávku do Kateřinek, levý na Kolofíkovo nábřeží.
Bezstarostnou jízdu komplikují jen ulice Mostní a Pekařská, kde musí dát bruslaři přednost autům. „Na Pekařské se ve špičce čeká i deset minut,“ uvedl bruslař Patrik Schindler.

Bruslař je chodec

Obezřetnost je nutná i při jízdě okolo sídliště. Bruslaři se o trasu dělí s chodci, cyklisty, lidé tam venčí domácí miláčky, děti běhají sem a tam. Bruslaři musejí kličkovat a někdy i zastavit, když stezku zabere skupina lidí.
Pokud se Opavané rozhodnou vyrazit na bruslích už z domu, musí mít pevné nervy. Potrápí je pohyblivé kachle na chodnících a žulová dlažba v ulicích. Absolvují i neustálé seskoky z chodníků na cestu a naopak. Kdo si chce užít opravdu nepříjemnou jízdu, může se k nábřeží vydat třeba přes Dolní náměstí. „Problém je i v legislativě. Bruslaři jsou chodci, nemohou využít pruhy pro cyklisty,“ sdělil mluvčí radnice Jan Šindler. Nové in-line trasy v centrálních parcích, které vzniknou letos, proto zůstanou od zbylých tras zatím odříznuté.

Je v Opavě dost míst vhodných pro bruslaře?