Bugatti vyrobí desítky hypersportů Bolide. Cena přesáhne sto milionů korun

Model Bolide byl původně jen experimentální model.

Model Bolide byl původně jen experimentální model. Zdroj: Bugatti

Experimentálním konceptem chtělo Bugatti ukázat, jak by to vypadalo nejrychlejší a nejlehčí auto, které je francouzská automobilka schopna zkonstruovat.
Modelu Bolide se vyrobí 40 kusů.
Hypersport od Bugatti bude stát čtyři miliony eur, tedy přes 100 milionů korun.
Zrychlení z nuly na sto výrobce slibuje za 2,17 sekundy.
Podle Bugatti Bolide zvládne na rychlost 500 km/h zrychlit za 33 sekund.
15
Fotogalerie

Francouzská automobilka Bugatti vyrobí čtyřicet kusů hypersportovního modelu Bolide, který loni v prosinci představila jen jako experimentální koncept. Cílem bylo postavit nejrychlejší a nejlehčí model. Nynější vůz v ceně čtyř milionů eur, přes 101 milionů korun, se od původní podoby mírně liší.

Francouzská automobilka Bugatti vyrobí čtyřicet kusů hypersportovního modelu Bolide, který loni v prosinci představila jen jako experimentální koncept. Cílem bylo postavit nejrychlejší a nejlehčí model. Nynější vůz v ceně čtyř milionů eur, přes 101 milionů korun, se od původní podoby mírně liší.

Zvědavci přitom neuvidí hypesport v běžném provozu, jezdit s ním bude možné výhradně po závodních okruzích. Zájem byl ovšem tak velký, že se automobilka rozhodla koncept vyrábět. „Po prezentaci nás výrazný počet nadšenců a sběratelů žádal, abychom experimentální Bolide přivedli do reálného světa,“ uvedl prezident Bugatti Stephan Winkelmann.

Zrychlení z nuly na sto kilometrů za hodinu činí podle automobilky 2,17 sekundy. Na 500 kilometrů v hodině by měl vůz vystřelit za 33,62 sekundy. Maximální rychlost se neuvádí. Osmilitrový šestnáctiválec má mít místo původního výkonu 1361 kilowattů „jen“ 1177 kilowattů, avšak pohání automobil o hmotnosti pouhých 1240 kilogramů.

Mimo Bugatti se super- a hypersportovním modelům automobilům věnují značky McLaren, Ferrari, Porsche a v poslední době také chorvatský Rimac. Právě balkánská automobilka spolu s Porsche nedávno koupila od Volkswagenu většinový podíl v Bugatti, čímž vznikl společný podnik Bugatti-Rimac, který vyrábí modely Bugatti Chiron a Rimac Nevera.

Chorvatská automobilka vsadila na hypersporty poháněné elektřinou, Bugatti dosud věří síle spalovacích motorů.