Francouzská automobilka Bugatti vyrobí čtyřicet kusů hypersportovního modelu Bolide, který loni v prosinci představila jen jako experimentální koncept. Cílem bylo postavit nejrychlejší a nejlehčí model. Nynější vůz v ceně čtyř milionů eur, přes 101 milionů korun, se od původní podoby mírně liší.
Francouzská automobilka Bugatti vyrobí čtyřicet kusů hypersportovního modelu Bolide, který loni v prosinci představila jen jako experimentální koncept. Cílem bylo postavit nejrychlejší a nejlehčí model. Nynější vůz v ceně čtyř milionů eur, přes 101 milionů korun, se od původní podoby mírně liší.
Zvědavci přitom neuvidí hypesport v běžném provozu, jezdit s ním bude možné výhradně po závodních okruzích. Zájem byl ovšem tak velký, že se automobilka rozhodla koncept vyrábět. „Po prezentaci nás výrazný počet nadšenců a sběratelů žádal, abychom experimentální Bolide přivedli do reálného světa,“ uvedl prezident Bugatti Stephan Winkelmann.
Zrychlení z nuly na sto kilometrů za hodinu činí podle automobilky 2,17 sekundy. Na 500 kilometrů v hodině by měl vůz vystřelit za 33,62 sekundy. Maximální rychlost se neuvádí. Osmilitrový šestnáctiválec má mít místo původního výkonu 1361 kilowattů „jen“ 1177 kilowattů, avšak pohání automobil o hmotnosti pouhých 1240 kilogramů.
Mimo Bugatti se super- a hypersportovním modelům automobilům věnují značky McLaren, Ferrari, Porsche a v poslední době také chorvatský Rimac. Právě balkánská automobilka spolu s Porsche nedávno koupila od Volkswagenu většinový podíl v Bugatti, čímž vznikl společný podnik Bugatti-Rimac, který vyrábí modely Bugatti Chiron a Rimac Nevera.
Chorvatská automobilka vsadila na hypersporty poháněné elektřinou, Bugatti dosud věří síle spalovacích motorů.