Češi šetří i na rozkoši, prodejnám s erotikou klesly tržby | E15.cz

Vše o vizionářích

Vše o vizionářích Vstoupit do speciálu

Češi šetří i na rozkoši, prodejnám s erotikou klesly tržby

Češi šetří i na rozkoši, prodejnám s erotikou klesly tržby
erotické pomůcky, ilustrační foto
• 
ZDROJ: Profimedia.cz

ČTK, nes

Sex je zábava chudých, říká se občas žertem o aktivitě, jejíž obliba ani v silné konkurenci jiných možností zábavy neklesá. Co však chudne, je trh s erotickým zbožím. Hospodářská krize přiměla Čechy šetřit, což na svých tržbách pocítili i obchodníci s erotikou. Češi už erotické pomůcky tolik nenakupují, respektive se o ně zajímají více ve specializovaných internetových obchodech, které zpravidla nabízejí výhodnější ceny, než mají kamenné ochody.

Pokles tržeb po několika růstových letech zaznamenala například společnost City Realex, která provozuje největší tuzemskou síť 80 prodejen s erotickým zbožím Erotic City a stejnojmenný internetový obchod. V roce 2010 se její tržby meziročně snížily o devět procent na 175 milionů korun z 192 milionů Kč v roce 2009. Čistý zisk City Realex předloni klesl na 5,4 milionu korun z 16,4 milionu Kč v roce 2009.

„Vzhledem k uskutečněným ekonomickým reformám došlo v roce 2010 oproti roku 2009 opět k poklesu tržeb za zboží a služby, jelikož naší cílovou skupinou jsou koncoví zákazníci,“ uvedl ve výroční zprávě předseda představenstva City Realex Petr Novotný. Ještě v roce 2007 se tržby City Realex zvýšily o 40 milionů korun na 215 milionů korun a v roce 2008 už jen mírně na 217 milionů korun.

erotika, ilustrační fotoerotika, ilustrační fotoAutor:

Internetový prodej se zvyšuje

Loňské výsledky společnost City Realex zatím nezveřejnila. Navzdory předchozímu poklesu tržeb ale dál pokračovala v budování tuzemské sítě prodejen. Nové pobočky loni otevřela například v pražském nákupním centru Galerie Fénix, v libereckém Fóru či olomouckém nákupním komplexu Haná.

Naopak internetové obchody, které se specializují na erotické pomůcky, navzdory krizi hlásí vyšší tržby. Počet Čechů nakupujících na internetu totiž stále rychle roste a popularitu e-shopů umocnila právě hospodářská krize.

Například společnosti Virtshop CZ předloni vzrostly tržby meziročně o pět milionů korun na 21,3 milionů korun. Virtshop.cz v Česku provozuje internetový obchod Sexshop.cz. Konkurenční Sexshopik.cz zvýšil v roce 2010 tržby o 1,5 milionu korun na 16 milionů korun.

Erotický trh se výrazně změnil

V ČR nyní funguje pouze jeden řetězec kamenných prodejen Erotic City, kterému konkurují jednotlivé obchody s erotickým zbožím a internetové obchody. Dávno pryč jsou ale doby, kdy sexshopy fungovaly zpravidla v zastrčených uličkách měst. Společnost City Realex část svých prodejen provozuje přímo v nákupních centrech.

Ivan Michněvič z realitní poradenské společnosti Cushman & Wakefield upozornil, že za posledních 20 let se tuzemský trh s erotickým zbožím výrazně změnil. Zatímco dříve byl spojován především s půjčovnami pornokazet a hlavní klientelou byli muži, nyní se sortiment orientuje více na kosmetiku, erotické prádlo, parfémy s feromony, masážní oleje a erotické pomůcky a hračky. „Došlo i k výrazné změně klientely, když 80 procent zákazníků nyní tvoří ženy nebo páry,“ podotkl.

Autor: ČTK, nes
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!