Čeští Socialbakers koupili americkou EdgeRank Checker

Jan Řežáb, šéf a spoluzakladatel Socialbakers.com

Jan Řežáb, šéf a spoluzakladatel Socialbakers.com Zdroj: Jan Sedlak

Původem plzeňská firma Socialbakers, která se zabývá analýzou internetových sociálních sítí, oznámila koupi americké společnosti EdgeRank Checker ze stejného oboru, jak dnes napsaly Hospodářské noviny. Cena akvizice byla v jednotkách milionů dolarů, řekl deníku generální ředitel Socialbakers Jan Řežáb.

K financování nákupu společnost Socialbakers, kterou vede čtveřice ani ne třicetiletých zakladatelů, využije peníze získané v únoru od investorů. Americké investiční firmy Index Ventures a Earlybird tehdy slíbily, že dají na rozvoj Socialbakers 26 milionů dolarů (asi 525 milionů Kč).

Firma Socialbakers se podle Řežába chce nákupem více ukotvit ve Spojených státech. S chicagskou EdgeRank Checker, která má roční obrat asi milion dolarů, kupuje Socialbakers i jejích 700 klientů, například také Pepsi nebo některé americké banky. Některým z nich poskytuje služby už nyní, nových klientů tak získá zhruba 650. Služby EdgeRank začlení Socialbakers do svých nástrojů.

Portál Socialbakers.com nabízí marketingovým expertům a agenturám data a analytické informace ze sociálních sítí Facebook, YouTube, Twitter, Google+ nebo LinkedIn. Podle únorových údajů firma měla více než 2000 klientů ze stovky zemí, například Samsung, Danone, Lufthansu, L'Oreal, společnosti Disney, KLM, Henkel či Lamborghini. Socialbakers vznikla v roce 2009 v Plzni. Hlavní sídlo má v Praze a pobočky v New Yorku, Londýně, Singapuru, Istanbulu, Dubaji, Mnichově, Sao Paulu a Mexico City. Zaměstnává více než 300 lidí.