Čeští Socialbakers koupili americkou EdgeRank Checker

Jan Řežáb, šéf a spoluzakladatel Socialbakers.com

Jan Řežáb, šéf a spoluzakladatel Socialbakers.com Zdroj: Jan Sedlak

ČTK
Původem plzeňská firma Socialbakers, která se zabývá analýzou internetových sociálních sítí, oznámila koupi americké společnosti EdgeRank Checker ze stejného oboru, jak dnes napsaly Hospodářské noviny. Cena akvizice byla v jednotkách milionů dolarů, řekl deníku generální ředitel Socialbakers Jan Řežáb.

K financování nákupu společnost Socialbakers, kterou vede čtveřice ani ne třicetiletých zakladatelů, využije peníze získané v únoru od investorů. Americké investiční firmy Index Ventures a Earlybird tehdy slíbily, že dají na rozvoj Socialbakers 26 milionů dolarů (asi 525 milionů Kč).

Firma Socialbakers se podle Řežába chce nákupem více ukotvit ve Spojených státech. S chicagskou EdgeRank Checker, která má roční obrat asi milion dolarů, kupuje Socialbakers i jejích 700 klientů, například také Pepsi nebo některé americké banky. Některým z nich poskytuje služby už nyní, nových klientů tak získá zhruba 650. Služby EdgeRank začlení Socialbakers do svých nástrojů.

Portál Socialbakers.com nabízí marketingovým expertům a agenturám data a analytické informace ze sociálních sítí Facebook, YouTube, Twitter, Google+ nebo LinkedIn. Podle únorových údajů firma měla více než 2000 klientů ze stovky zemí, například Samsung, Danone, Lufthansu, L'Oreal, společnosti Disney, KLM, Henkel či Lamborghini. Socialbakers vznikla v roce 2009 v Plzni. Hlavní sídlo má v Praze a pobočky v New Yorku, Londýně, Singapuru, Istanbulu, Dubaji, Mnichově, Sao Paulu a Mexico City. Zaměstnává více než 300 lidí.