Coldwell Banker se chce stát jedničkou na českém trhu

Na počátku května otevřela v Praze svou první kancelář v České republice nejstarší prémiová realitní síť na světě Coldwell Banker. Do vínku si klade jen ty nejvyšší cíle. Podle zakladatele a majitele české pobočky této sítě Petra Krále chce nabízet nejkvalitnější služby na českém realitním trhu.

Můžete nejprve představit společnost Coldwell Banker?

Naše firma má více než stoletou historii, byla založena v roce 1906 v San Francisku. V roce 2006 tak značka slavila sto let úspěchů. Tato firma vyniká svou profesionalitou, důmyslně zpracovanými materiály, individuálním přístupem ke klientům a poskytováním mimořádně kvalitních komplexních služeb. Coldwell Banker se považuje za průkopníka v oblasti webové prezentace nemovitostí a využívání moderních informačních technologií. Na český trh jsme vstoupili v lednu 2010, první květnový den jsme oficiálně spustili provoz. V tuto chvíli již jednáme s několika zájemci z jednotlivých regionů o získání franšízy a obchodování pod značkou Coldwell Banker.

Jaké jsou vaše cíle na českém trhu?

Máme za cíl stát se vedoucím hráčem na českém realitním trhu a vymykat se na všech úrovních tím, že chceme nabízet nejkvalitnější služby. Chceme být inovativní, chceme být profesionální a chceme, aby naše služby přesahovaly očekávání našich zákazníků. Další naše cíle jsou zajistit systémové a řízené budování zázemí značky a vyškolit nejprofesionálnější makléře na českém realitním trhu.

Jak vidíte český realitní trh?

Poslední roky jsme zaznamenali výraznou konsolidaci českého realitního trhu, některé menší kanceláře v rámci krize byly zavřeny nebo se spojují s dalšími, případně připojují k mezinárodním řetězcům. Realitní franšíza začíná být na českém trhu velmi populární. Pokud jde o hodnocení českého realitního trhu, víme, že více než 40 procent všech transakcí se stále provádí bez realitních kanceláří. Myslím si, že na českém trhu chybí opravdu silný hráč v poskytování kvalitních služeb. Velkým problémem je také to, že pověst realitních makléřů a realitních kanceláří na českém trhu je velmi pošramocená. Určitě bych chtěl, aby Coldwell Banker přispěla ke změně pohledu na realitní kanceláře a realitní makléře. Problémem je i to, že Česká republika patří mezi několik států v Evropě, kde není funkce realitního makléře licencovaná.

Kde vidíte největší slabiny v kvalitě poskytovaných služeb?

Jak chcete tyto nedostatky odstranit, abyste neskončili stejně?

Chceme především nemovitosti obchodovat exkluzivně. Připravujeme v rámci jednotlivých produktů takové procesy, abychom měli naši síť kompletně pod kontrolou a makléři nám nemohli systém obcházet. Chceme úzce nastavit mantinely, ve kterých se bude makléř pohybovat.