Dakarské monstrum značky Peugeot
Automobilka v doprovodné zprávě upozorňuje na fakt, že upřednostnila koncepci s pohonem zadní nápravy před čtyřkolkou. Důvodem údajně byla nižší hmotnost, ale také možnost použití delšího odpružení (460 mm místo 250 mm).
Peugeot 2008 DKR |
Speciál DKR také dostal větší pneumatiky, než které by mohl mít v provedení 4×4, což v podstatě vymazalo jakýkoliv přední převis. Peugeot uvádí, že jeho závodní vůz zvládne najet na kolmou stěnu.
Peugeot 2008 DKR |
Pohon má na starost uprostřed umístěný naftový šestiválec. Ten je dvakrát přeplňovaný a nabízí výkon 254 kW (345 k). Oficiální zdroje pak vyzdvihují podobnost se sériovou 2008 v tom smyslu, že také jde o dvoukolku, která si vystačí se systémem Grip Control, což lze považovat (mírně řečeno) za hodně marketingové tvrzení.
Peugeot 2008 DKR |
Soutěžní vůz má s 2008 společný pouze název. Během prvního představení Peugeot zdůrazňoval, že namísto roubování soutěžní techniky do sériového modelu zvolil cestu kompletního vývoje.
Článek vyšel na webu Autorevue.cz