Dobeš: Dostavba Pražského okruhu začne v roce 2014 nebo 2015
Připomněl, že ministerstvo pro místní rozvoj v létě územní rozhodnutí zrušilo. Obyvatelé Běchovic a Dubče, kteří se odvolali, s trasou okruhu nesouhlasí. Proti územnímu rozhodnutí podali asi 180 námitek. „To samozřejmě změnilo i alokace na rok 2012,“ podotkl ministr. Věří nicméně v to, že se nakonec trasa okruhu nebude měnit. „Pevně doufám, že do dvou let budeme mít takové rozhodnutí, které bude naplňovat současnou trasu, která je už i v územním plánu,“ uvedl. Zapotřebí ale bude, aby tato „stabilizovaná“ trasa byla schválena v územním rozhodnutí a nebyla napadena u soudu. „Budeme se snažit do dvou let tu situaci vyřešit tak, abychom byli schopni znovu vrátit finanční prostředky, a tím pádem začít řekněme v roce 2014 nebo 2015 s výstavbou toho úseku,“ dodal ministr.
Dostavba okruhu je prioritou Prahy
Praha považuje tuto část okruhu za prioritu. Po loňském zprovoznění jižní části Pražského okruhu a vymístění kamionů z Jižní spojky totiž těžká nákladní doprava trápí obyvatele Spořilova. Intenzita nákladní dopravy vzrostla také na silnici 101 v Říčanech. Podle Dobeše je ale složité vymyslet řešení, které vyhovuje všem. „Ta doprava je problém a zvyšování její intenzity těžko ovlivníme. Převážná většina z nás jsou motoristy, takže se musíme zamyslet i sami nad sebou,“ podotkl. Východní část pražského okruhu má mít délku asi 12,5 kilometru. Má jít o šestipruhovou silnici s rozšířeným středním dělicím pásem a nouzovými pruhy. Nový úsek naváže na křižovatku se Štěrboholskou radiálou a už hotový úsek 510, který vede směrem k Černému Mostu. Končit bude křižovatkou s dálnicí D1. Celková délka vnějšího pražského okruhu má být přes 80 kilometrů, dokončena je zhruba polovina.