Facebook uzavřel téměř 140 jednotlivých partnerských smluv, které se neomezují jen na oblast zpravodajství či šoubyznysu. Anglofonní uživatelé se tak mohou těšit na více videoobsahu nejen v podání americké televizní stanice CNN či listů New York Times a Huffington Post, ale i od propagátora osobního rozvoje Deepaka Chopraha, komika Kevina Harta nebo plavce Michaela Phelpse.
„Máme program ve stadiu rané betaverze pro relativně malý počet partnerů, který však zahrnuje různé druhy obsahu napříč světovými regiony,“ uvedl pro agenturu Reuters Justin Osofsky, viceprezident Facebooku pro globální operace. „Tato rozmanitost je naším záměrem. Na základě zpětné vazby pak snadněji zjistíme, co funguje a co ne,“ dodal Osofsky.
Z interního dokumentu, do nějž nahlédl list Wall Street Journal, ale vyplývá, že Facebook si alespoň zpočátku nejvíc slibuje od zpravodajských médií. Serveru BuzzFeed, zaměřenému na novinky z digitálního světa, slíbil za vysílání exkluzivních přímých přenosů více než tři miliony dolarů (71,2 milionu korun). Se srovnatelnou sumou mohou počítat New York Times.
Podobné dohody jsou zatím jediným způsobem, jak si mohou tvůrci facebookových přenosů vydělat. Na rozdíl od videoportálu YouTube pro ně Facebook nemá dosud zaveden systém provizí z prodeje videoreklamy. Ostatní marketingové formáty přitom sociální síti Marka Zuckerberga velmi dobře vydělávají. Její reklamní příjmy v letošním prvním kvartále meziročně vzrostly o 57 procent na 5,2 miliardy dolarů (123 miliard korun), přičemž mobilní reklama se na nich podílí z 80 procent a její význam stále roste.