E-shop Bonami šilhá po západní Evropě, letos čeká tržby 200 milionů

Václav Štrupl

Václav Štrupl Zdroj: anna vackova / e15

Internetovému obchodu Bonami ze skupiny Miton se letos podaří zdvojnásobit tržby na více než 200 milionů korun. Po spanilé jízdě do Polska a na Slovensko uvažuje o dalších trzích.

Internetový podnikatel Václav Štrupl a skupina Miton našli před několika lety díru na trhu v podobě on-line prodeje originálních bytových doplňků. Tržby firmy letí raketově nahoru. Do pár let mohou zaútočit na miliardovou hranici.
„Za necelé tři roky jsme se v tržbách dostali z nuly na dvě stě milionů. Máme přes třicet lidí, dalších deset přijímáme,“ řekl v rozhovoru pro deník E15 šéf Bonami Štrupl.

Další akceleraci tržeb si Bonami mimo jiné slibuje od posílení v prodeji nábytku. Tedy v segmentu, jemuž se dosud e-shopy kvůli náročnější logistice spíše vyhýbaly.

Nový byznys přináší i mezinárodní expanze. „Po roce úsilí se nám začalo dařit i v Polsku. Trh je tam určitě těžký, ale lze to vyhrát,“ poznamenal Štrupl. Polsko a Slovensko dohromady přinášejí Bonami zhruba stejně tržeb jako Česko.
Rychlý růst podněcuje i úvahy o rozšíření Bonami na další zahraniční trhy.

Další akceleraci tržeb si Bonami slibuje i od posílení v prodeji nábytku, jemuž se dosud e-shopy spíše vyhýbaly

„Pokud se budeme někam koukat, tak určitě na Rumunsko. To je trh, který má potenciál. Nebál bych se ani západních zemí. Třeba Rakouska nebo Německa,“ dodal generální ředitel Bonami.

E-shop spustil Štrupl a skupina Miton v roce 2013. Původně měl klubový charakter a byl postaven na povinné registraci. V současné době je již plně otevřený.

Konkurence v on-line prodeji nábytku a bytových doplňků zatím příliš rozvinutá není. Obří řetězec IKEA sice už v mezinárodním měřítku postupně e-shop spouští, na Česko však zatím nedošlo. Prý nejdříve koncem příštího roku.

Ondřej Raška: Svět čeká splasknutí velké internetové bubliny