Facebook chce nabízet hudební videa, pěkně by tím zatopil YouTube

Podle deníku The New York Times, právě proto Facebook jedná s hudebními vydavateli – hudební klipy chce nabízet přímo na svých serverech a přilepit k nim svou reklamu.
Zatím není jasné, jakým způsobem by se klipy na Facebooku sdíleli. Možná ze stránek hudebních vydavatelů či jednotlivých interpretů, možná z nějakého souhrnného katalogu, přičemž by stačilo napsat jméno interpreta a skladby a příspěvek by se o video automaticky doplnil. Základem ale je, že by byla videa nahraná přímo na Facebooku a ten by za to autorům odváděl odměny za přehrání.
Podle zdrojů se snaží Facebook lobovat nejen množstvím uživatelů své sociální sítě, ale také atraktivnějším modelem odměn. Hudebníci, respektive autoři autorských práv, by za stejný počet přehrání dostali více peněz než na YouTube od Googlu.
Facebook se snaží do své sociální sítě získávat nejen uživatele, ale také obsah. Nedávno začal spolupracovat s některými vydavateli tištěného obsahu, kteří publikují články přímo na Facebook, logickým krokem je získat také inzertně stále atraktivnější videoobsah.