Nový software Home má hlouběji propojit nejpopulárnější komunitní síť světa s mobilním telefonováním. Nyní Facebook jedná s Applem o vytvoření verze této aplikace pro telefony iPhone, řekl agentuře Bloomberg produktový ředitel společnosti Adam Mosseri. Podobná jednání firma podle něj vede také se softwarovou společností Microsoft.
Název Home znamená, že nový software umístí na domovská nastavení telefonů zprávy a vzkazy, které uživatelům přicházejí na Facebook. Jde o to, dát přednost „lidem před aplikacemi“, řekl při prezentaci Zuckerberg. „Proč musíme nejprve jít (při používání telefonu) na aplikace, abychom zjistili, co se děje s těmi, o které nám jde?“ dodal.
Součástí nového softwaru bude nástroj pro posílání vzkazů zvaný Chat Heads a takzvaný Cover Feed. Obě tyto služby jsou dominantními prvky Facebooku a starají se o nepřetržité zásobování uživatelů zprávami, fotografiemi, aktualizacemi stavů a dalšími věcmi.
Co umí Facebook Home |
---|
Telefon s nainstalovaným softwarem Facebook Home hned na úvodní obrazovce zobrazí novinky o přátelích a nabídne přímý vstup k dalším funkcím Facebooku. Cover Feed přinese na displej mobilu obrázky a nové zápisy kamarádů a uživatelé je budou moci ihned poklepáním na obrazovku okomentovat pomocí funkce To se mi líbí. |
Kromě toho se na okraji displeje objeví zprávy z facebookového komunikátoru, a to i tehdy, když bude spuštěna zcela jiná aplikace. V takovém případě uživatel uvidí kruhovou fotografii člověka, který se ho snaží kontaktovat. Poklepáním na zmíněný avatar, tedy identifikační obrázek známého, se spustí konverzace, dalším poklepáním je možné se vrátit zpět k práci s původní aplikací. Tato funkce se nazývá Chat Heads. |
Facebook se zaměřil s novou službou nejdříve na platformu Android. Tu podle výzkumné skupiny Gartner loni používalo zhruba 70 procent chytrých mobilních telefonů po celém světě. Operační systém iOS od Applu řídil zhruba 21 procent smartphonů. Microsoft koncem března uvedl na trh operační systém pro mobilní telefony Windows Phone 8.
Vývoj akcií Facebooku
Vývoj akcií Facebooku |
Facebook má více než miliardu uživatelů. Více než polovina jich přitom na Facebook vstupuje prostřednictvím mobilních telefonů. Inovací může Facebook přitáhnout více reklamy na mobilní přístroje, což byla svého času slabina firmy. Od loňského roku však Facebook příjmy z mobilní reklamy výrazně zvyšuje. Výzkumná firma EMarketer odhaduje, že letos získá v tomto segmentu 965 milionů dolarů, dvakrát a půl více než v roce 2012.