Facebook chystá strop na reklamu. Navíc ho trápí neaktivní teenageři

Akcie Facebooku se během prodlouženého obchodování po uzavření burzy propadly o 18 procent, tedy téměř přesně o tolik, kolik předtím během dne získaly. Reagovaly tak na prohlášení finančního ředitele Davida Ebersmana během konferenčního hovoru po zveřejnění čtvrtletních výsledků firmy, že množství reklamy v kanálech novinek na sociální síti už příliš neporoste.
Facebook se v posledních měsících snaží navýšit příjmy z reklamy, představil proto řadu nových nástrojů pro inzerenty. Zároveň ale nechce množstvím reklamy odradit uživatele sociální sítě. Ebersman zdůraznil, že objem reklamy je až třetím v pořadí nástrojů na zvyšování tržeb. „První je prostý růst uživatelů, druhým je růst návštěvnosti, které se samy o sobě promítají do cen,“ vysvětlil.
Počet uživatelů během třetího čtvrtletí stoupl o 40 milionů na 1,19 miliardy. Mobilních uživatelů je nyní 874 milionů, mezičtvrtletně o 6,7 procenta více. „Obzvláště investice do mobilních služeb se vyplatily,“ vedl Ebersman.
Vývoj akcií Facebooku za poslední rok
Právě získávání nových uživatelů by do budoucna mohl být pro Facebook problém. Teenageři, jedna z hlavních skupin, na které se Facebook zaměřuje, sice sociální síť používali stejně často jako v uplynulých čtvrtletích, v USA se ale objevil potenciálně nebezpečný trend. Nejmladší z náctiletých Američanů v posledních měsících své facebookové účty zanedbávali. Je to přitom vůbec poprvé, co se sociální síť musí s podobným problémem potýkat.
Tržby Facebooku v posledním čtvrtletí stouply o 60 procent na 2,02 miliardy dolarů a překonaly tak odhady analytiků. Příjmy z mobilní reklamy tvořily 49 procent všech tržeb, právě ty přitom v minulosti bývaly slabou stránkou firmy.