Fanouškům Šumava nabídne osvědčená i staronová divácká místa

Letošní trať Mogul Rallye Šumava Klatovy se drží nejklasičtějšího konceptu posledních let, kdy se jede první etapa v okolí Klatov a Kdyně.

Sobotní etapa pak zavede soutěžní posádky opět na obávané erzety Vimperska. Páteční etapa bude navíc ztížena druhými průjezdy už za tmy. Posádky čeká ve dvou dnech třináct rychlostních zkoušek.

Po přejímkách v areálu Arbo Janovice v pátek 8. dubna, slavnostním zahájení v půl čtvrté odpoledne a následném startu na klatovském náměstí ve čtvrt na pět odpoledne posádky absolvují první rychlostní zkoušku – tradiční Klatovský okruh u Činova.

„Kdo někdy navštívil klatovské soutěže, tak jistě zná klasická místa Na špici nebo pravé odbočení po sjezdu v místě startu,“ připomíná oblíbené divácké úseky Jan Valeš z tiskového střediska závodu. Poté absolvují soutěžící dvě klasické rychlostní zkoušky jedoucí se dvakrát. Buková – Kdyně se v letošní podobě jela naposledy před deseti lety. Po odbočení v přírodním retardéru (divácké místo DM2) na Slavíkovice následuje průjezd obcí a výjezd k velmi zajímavému ostrému odbočení na panelovou cestu (DM3).

„Musím tady upozornit především na dodržování únikové zóny,“ podotýká Valeš. Po následujícím úseku vedoucím po účelových komunikacích s proměnlivým povrchem střídajícím panely s asfaltem i trochou šotoliny se posádky napojí už na klasický úsek přes vrch Koráb zakončený hlavně serpentinami před cílem (DM5). Druhá klasická vložka Libkov – Soustov se v jiných podobách jela ještě o pár sezon dříve než předchozí. „Divákům doporučuji pravé odbočení s velmi těžkým dobržďováním na kraji obce Miletice (DM6),“ říká.

Sobotní etapu na Vimpersku zahajuje zkouška Podzuklín – Kváskovice jedoucí se v této podobě loni. Po startu a prudkém sjezdu z vrchu Javorník následuje velmi atraktivní průjezd obcí Strašín s několika odbočeními různých stupňů (DM9). Po opětovném vystoupání následuje lesní úsek u Malče, zakončený známým vracákem u obce Vacov (DM10). „Zde je opět nutné připomenout dodržování únikové zóny,“ upozorňuje zpravodaj z tiskového střediska rallye. Po dalším odbočení (DM11) následuje přehledný rychlý sjezd. I následující rychlostní zkouška Mačice - Hoslovice se z velké části z loňska opakuje. „Doporučuji hlavně pěkné pravé ostré odbočení (DM12),“ doporučuje Valeš.

Další rychlostní zkouška Malenice – Smrčná je oproti loňsku prodloužená a mnohem více divácky atraktivní hlavně díky návratu k průjezdu přes obec Lštění (DM16 a – b), což je takové šumavské Col de Turini. Velmi zajímavé jsou ale i jiné divácké prostory této zkoušky, ať už retardér v obci Zálezly (DM14) nebo přejezd přes silnici s nakopnutím u Libotyně (DM 15a). Poslední úsek Dvory – Buk má novou úvodní pasáž, další části již navazují na známé úseky v okolí Lažiště. Komu se nebude lenit zajíždět až přes Prachatice, nabídne velmi hezký úsek u řeky Blanice divácké místo 18. V cíli na klatovském náměstí je očekávána první posádka v sobotu 9. dubna devatenáct minut po šesté hodině odpoledne, slavnostní program s cílem Rallye Legend však začne už v pět hodin. „Srdečně zveme všechny ukázněné diváky na trať letošního ročníku 46. Mogul Rallye Šumava Klatovy a zároveň s přáním co nejhodnotnějšího sportovního zážitku je žádáme, aby byli opět i sami tak trochu pořadateli. Aby nedbali pouze na svou bezpečnost, ale i upozorňovali na případné nebezpečné chování jiných diváků. Aby byli ohleduplní nejen vůči sobě při sledování, při parkování a příjezdech k tratím, ale i k okolnímu prostředí a soukromému majetku jiných. Za to už předem děkujeme,“ říká Jan Valeš.