Farming: efektivní nástroj nejstarší franšízy na světě

Podnikání formou franchisingu (franšízy) se v České republice velmi rychle rozšiřuje. Přestože jde o relativně malý trh, působí u nás několik zahraničních i českých franšízových sítí. Jako poslední ze zahraničních zástupců vstoupila na český trh v květnu 2010 společnost Coldwell Banker, která je rokem založení 1906 realitní sítí s nejdelší historií na světě.

Podnikání formou franchisingu (franšízy) se v České republice velmi rychle rozšiřuje. Přestože jde o relativně malý trh, působí u nás několik zahraničních i českých franšízových sítí. Jako poslední ze zahraničních zástupců vstoupila na český trh v květnu 2010 společnost Coldwell Banker, která je rokem založení 1906 realitní sítí s nejdelší historií na světě.

Od začátku svého působení na tuzemském trhu má Coldwell Banker jasný plán - otevřít v ČR během pěti let 80 až 100 franšízových realitních kanceláří s přesně vymezenou územní exkluzivitou. „Do října 2011 jsme otevřeli 15 realitních kanceláří, které pokrývají téměř celou ČR. S potenciálními franšízanty vedeme pečlivá a důkladná jednání. Potřebujeme se navzájem poznat a ujistit se, že obě strany mají shodné cíle a představy o partnerství. Pouze v tom případě bude spolupráce efektivní a přínosná,“ říká generální ředitel Tomáš Satrapa.

Coldwell Banker se prezentuje několika specifiky v přístupu k franšízantům, makléřům i koncovým klientům. K nim patří především exkluzivita franšízanta ve vybraném regionu. Na tuzemský trh přinesla společnost i změnu v systému práce realitního makléře. Každý makléř má svěřený konkrétní, dokonale zmapovaný mikroregion, který si „obhospodařuje“ (odtud označení farming). „Naši makléři jsou ve své lokalitě známí, jejich tvář je vidět, stávají se rodinnými makléři, ke kterým se klienti opakovaně vracejí a doporučují je dále,“ vysvětluje Tomáš Satrapa.

V příštím roce se chce společnost Coldwell Banker soustředit na další růst sítě a počítá s otevřením 30 nových poboček. „Zapojování samostatných realitních kanceláří do franšízových sítí vidíme jako nezastavitelný trend. Pro nás je tedy jasným cílem vybudovat pro naše partnery stabilní zázemí a podpořit tak jejich spojení se silnou a tradiční značkou, kterou Coldwell Banker představuje,“ doplňuje Tomáš Satrapa.

*

#####Tři otázky pro Ivanu Cikánkovou, ředitelku pro podporu a rozvoj

Jakou podporu a servis využívají franšízanti Coldwell Banker? V čem se liší od té v ostatních realitních sítích?

Celá síť Coldwell Banker využívá podporu „24 hodin denně“. Je založena především na intenzivní komunikaci s centrálou prostřednictvím regionálních ředitelů, kteří jsou k dispozici pobočkám pro řešení jejich provozních problémů a obchodních situací. Realizujeme pravidelné návštěvy a kontroly poboček. Franšízanti mají k dispozici mnoho nástrojů (systémové dokumenty, vzorové smlouvy, manuály, realitní software a technologie, jednotný marketing, zvýhodněné inzertní podmínky a spoustu dalších nejen dodavatelských výhod). Musejí si však uvědomit, že i když jsou součást franšízy a mohou v plném rozsahu využívat všechny systémové nástroje, stále zůstávají samostatnými podnikateli, kteří jsou zodpovědní za svůj vlastní byznys.

Odlišnost tedy spočívá v pojetí celého systému a jeho praktických dopadech do sítě.

[file:12601:small:right]

Jak probíhá vzdělávání v rámci vaší sítě?

Vzdělávání našich partnerů je jednoznačně prioritou společnosti a značky Coldwell Banker. Školení probíhá v rámci Coldwell Banker University. Naši specialisté na reality musí povinně projít několika základními typy školení ihned na počátku spolupráce s kanceláří, aby byla nastavena jejich jednotná odborná úroveň. Dále mohou vybírat ze široké nabídky nadstavbových kurzů a majitelé a ředitelé nově také kurzy v rámci Manažerské akademie. Chceme být na realitním trhu seriozními partnery pro všechny zájemce o kvalitní a dlouhodobou spolupráci. Proto je náš systém postaven na vzdělání a podpoře.

Osvědčuje se vám zatím v České republice farming jako způsob práce makléře, který je převzat z USA?

Jsme jednoznačně přesvědčeni, že právě farming je z dlouhodobého hlediska jedním z hlavních odlišujících znaků našich specialistů na reality od práce makléřů v jiných sítích či kancelářích. Je to chytrý a efektivní způsob obchodování založený na lokální znalosti trhu a budování obchodu na základě doporučení. Samozřejmě si na něj musíte nejdříve zvyknout a naučit se jej, ale velmi brzy se dostaví konkrétní úspora času a nákladů ve spojení s lepšími pracovními výsledky.