Francouzská vláda chce pomoci automobilce PSA Peugeot Citroën. O jejím ovládnutí však neuvažuje. Spekulace o kapitálovém vstupu francouzské vlády do automobilky PSA se objevily poté, co firma ohlásila rozsáhlé odpisy majetku kvůli pokračujícímu propadu evropského automobilového trhu. Moscovici však uvedl, že převzetí podílu v PSA není nutné. Stát bude podle ministra partnerem automobilky, ale ne jejím majitelem.
Společnost PSA Peugeot Citroën minulý týden oznámila, že loni prodělala pět miliard eur (95 miliard korun). Její prodej se v loňském roce kvůli slabé poptávce v Evropě propadl o 16,5 procenta na 2,97 milionu vozů. Firma již loni ohlásila plán na snížení počtu pracovníků o 8000 osob.
Pětiletý vývoj ceny akcií Peugeotu
Pětiletý vývoj akcií PCA
PSA Peugeot Citroën |
---|
Po německém Volkswagenu druhým největším výrobcem aut v Evropě |
V poslední době se však potýká s negativními dopady slabé poptávky na evropském trhu - loni zaznamenala pokles prodejů o šestinu na 2,97 milionu vozů |
Firma, která působí také v České republice, kde má společný podnik TPCA s japonskou automobilkou Toyota, snižuje svou produkci. Například dočasně omezila výrobu svých aut na Slovensku |
PSA Peugeot Citroën je po německém Volkswagenu druhým největším výrobcem aut v Evropě. Firma působí také v České republice, kde má společný podnik TPCA s japonskou automobilkou Toyota.
Snižování počtu zaměstnanců minulý měsíc ohlásila rovněž francouzská automobilka Renault, která chce do roku 2016 ve Francii zrušit 7500 pracovních míst.
Poptávka po automobilech v Evropě je nyní pod tlakem kvůli negativním dopadům dluhové krize na ekonomiku. Podle poradenské firmy LMC Automotive letos prodej aut v Evropě klesne o 1,7 procenta na 17,8 milionu vozů.