Google chce své brýle přitažlivější, design svěřil italské firmě

Google Glass

Google Glass Zdroj: CC BY 2.0 :lawrencegs via Flickr

Italský výrobce brýlí Luxottica, mezi jehož značky patří Ray-Ban či Oakley, bude spolupracovat s firmou Google na výrobě rámečků pro internetové brýle Google Glass. Luxottica podle prohlášení bude navrhovat, vyrábět a distribuovat rámečky pro Google Glass. Finanční podmínky dohody nebyly zveřejněny.

Spolupráce Googlu s italskou firmou je dalším pokusem Googlu učinit z nositelné technologie, která má zajistit, že se lidé budou moci připojit k internetu odkudkoli, běžnou věc. Minulý týden Google oznámil spolupráci s výrobcem módních doplňků Fossil Group při výrobě náramkových hodinek s připojením k internetu.

Google Glass je počítačové zařízení s malou obrazovkou velikosti známky a kamerou, které se připojí k brýlovým rámečkům nad pravým okem. Může nahrávat video, připojit se k mailu a vyhledávat informace na internetu přes mobilní připojení k telefonu uživatele. Cena Google Glass je 1500 dolarů (30 tisíc korun).

Google prodal své brýle zatím pouze vybrané skupině více než 10 tisíc uživatelů, kteří je testují. Ti jsou však často terčem posměchu kvůli nošení futuristických brýlí, které se podle vzhledu hodí spíše pro kyborgy, než pro lidi. Od Luxottiky se očekává, že přinese internetovým brýlím přitažlivost. Luxottica by také mohla brýle Googlu prodávat ve svých obchodech, kterých má v USA více než pět tisíc.

Google zatím neupřesnil, kdy budou jeho brýle dostupné široké veřejnosti. Očekává se, že to bude ještě letos. V lednu Google představil čtyři styly rámečků, které mohou mít také dioptrická skla. Za tyto rámečky si uživatel připlatí 225 dolarů (4500 korun), napsaly agentury AP a Reuters.