Grafik Chlebus: Logo musí být výstižné | E15.cz

Grafik Chlebus: Logo musí být výstižné

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Je mu třiadvacet. Přesto je už Jiří Chlebus úspěšným designérem. Jeho umění oceňují odborníci i mimo Karvinou.

Karviňák Jiří Chlebus se začíná výrazně prosazovat mezi českými designéry. Jeho loga, plakáty či billboardy jsou mezi zákazníky hodně žádané.

Kdy jste v sobě objevil talent pro design?
Asi před sedmi lety, kdy jsem začal dělat plakáty na hudební akce karvinského seskupení Bass:till:beat. Na gymnáziu mě výtvarná výchova ale vůbec nebavila, dělali jsme kýčovité ozdoby s vánočními motivy a tak dále. To nebylo pro mě.

Kreslil jste si návrhy třeba při vyučování?
Načrtávat jsem začal až později, v době, kdy jsem více proniknul do grafického designu a něco si o této problematice přečetl. Dnes si téměř každé logo, které připravuji, skicuju na papír a jakmile dosáhnu tvaru, který se mi líbí a má nějaký potenciál, sednu teprve k počítači.

Čemu všemu se hlavně věnujete?
Tvořím loga, návrhy vizitek, hlavičky papírů, brožur, letáků, billboardů a různých tiskovin. Dále pak webdesign, ale také obrazy do bytů, domů, kanceláří i polepy aut. Měl jsem dokonce možnost dělat animace pro obří obrazovku na Nuselském mostě v Praze a v obchodních centrech.

Co považujete za svůj největší úspěch?
Asi postup mezi pět finalistů celostátní veřejné soutěže o vytvoření vizuálního stylu Mezinárodního filmového festivalu Ekofilm. Určitě také absolvování talentových přijímacích zkoušek na fakultu výtvarného umění, kde nás z dvaaosmdesáti uchazečů přijali ke studiu pouze dva.

Na čem v současné době pracujete?
Na vývoji vlastního písma pod vedením Jiřího Šindlera a Davida Březiny a také na novém vzhledu loga pro Moravské zemské muzeum.

Jak takové logo vzniká?
K jeho tvorbě přistupuji s největší pečlivostí. V první fázi se snažím o tom, pro koho ho dělám, dozvědět co nejvíce. Na základě toho si vytvořím představu, jak by logo mělo působit. Poté nekonečně načrtávám a snažím se najít co nejjednodušší tvar, který dobře vystihuje myšlenku.

Co nejzajímavějšího jste zatím vytvořil?
Třeba celkový styl karvinského Festivalu Dokořán. Pro pražský hudební klub SaSaZu jsem dělal plakáty na koncerty Kosheen nebo Dary Rolins.

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video