Hyundai ix35 s pohonem na vodík vytvořil světový rekord v dojezdu

Hyundai ix35 Fuel Cell, první velkosériově vyráběný vůz s pohonem na palivové články, urazil vzdálenost 700 km mezi norským Oslem a švédským Malmö průměrnou rychlostí 76 km/h. Vůz řídili norští ekonadšenci Marius Bornstein a Arnt Hartvig.
Podle společnosti Hyundai je rekordní jízda důkazem variability a použitelnosti elektrických vozidel na vodíkové palivové články v reálném provozu. Dá se říci, že dojezd je v porovnání s konvenčním elektromobilem až trojnásobný.
Hyundai ix35 Fuel Cell má dvě nádrže s celkovou kapacitou 5,6 kg vodíku, ve kterých je uložen pod tlakem 700 barů. Vodíkový článek pak převádí energii do Li-Pol akumulátorů o kapacitě 24 kWh. Výkon elektromotoru je 100 kW (136 k), SUV rozjede na stovku za 12,5 sekundy a podle normovaného cyklu spotřebuje necelý kilogram vodíku na 100 km jízdy. Z výfuku vychází čistá vodní pára.
Článek vyšel na webu Autorevue.cz