Ikonický autobus Škoda 706 RTO nakopnul domácí turismus, od konce výroby brzy uplyne půl století

Kloubový autobus Škoda 706 RTO

Kloubový autobus Škoda 706 RTO Zdroj: Jan Arazim

Výlety autobusem v šedesátých letech
V padesátých letech se začaly vyrábět karoserie pro známý autobus Škoda 706 RTO s mimořádně dlouhou životností a revoluční konstrukcí. Výroba autobusu byla ukončena v roce 1972 a vyrobených kusů bylo 14451
Kloubový autobus Škoda 706 RTO
Kloubový autobus Škoda 706 RTO
Kloubový autobus Škoda 706 RTO
44
Fotogalerie

Letos uplynulo padesát let od doby, kdy se ve Vysokém Mýtě přestaly vyrábět ikonické autobusy Škoda 706 RTO. Produkce ale pokračovala ještě dva roky v Holýšově. Připomeňte si historii stroje, jehož příjezdem na československé silnice se v roce 1958 v zemi prakticky zrodil cestovní ruch.

V roce 1958 ve Vysokém Mýtě v národním podniku Karosa zahájili výrobu legendárního autobusu Škoda 706 RTO.

Ten se vyráběl až do roku 1972 a celkem jich bylo vyprodukováno ve všech modifikacích, tedy v linkové, zájezdové i turistické verzi, patnáct tisíc. Poslední dva roky fungovala produkce v Holýšově. 

Prohlédněte si snímky legendárního autobusu:

V roce 1960 do ulic vyrazil i první československý prototyp kloubového autobusu Škoda 706 RTO – K.

V Československu na výrobě autobusů 706 RTO spolupracovaly podniky LIAZ s Karosou. Státní vyrobny autodílů (SVA) v Holýšově ještě před kompletní výrobou měly od roku 1958 na starosti generální opravy autobusů.