Internetová reklama vyrostla o 30 procent na 613 milionů

Vyplývá to z prezentace projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost Mediaresearch.
„Proti loňsku jsou inzertní výdaje na internetu vyšší. Bude záležet na vývoji v druhé polovině roku,“ uvedla ředitelka SPIR Kateřina Hrubešová. Měsíční výdaje na internetovou reklamu kontinuálně meziročně rostou od prosince 2011.
Největšími zadavateli byli v květnu Internet Mall se 42,5 milionu korun, Alza s 18 miliony a Student Agency, která utratila 15 milionů, těsně následovaná Telefónikou. Inzerce nejvíce mířila na Seznam, který inkasoval 242,5 milionu korun, následuje Centrum s příjmem 99,5 milionu a Mafra s 66,3 milionu korun.
Do celoplošné zobrazované reklamy investovali zadavatelé v loňském roce na internetu 5,5 miliardy korun v ceníkových cenách. Ceníkové ceny reklamního prostoru nezapočítávají množstevní slevy a případné bartery.
: