Internetová reklama vyrostla o 30 procent na 613 milionů

počítač, klávesnice

počítač, klávesnice Zdroj: profimedia.cz

Inzerenti letos za pět měsíců investovali do zobrazované reklamy na internetu o 30 procent více než loni. Celkem 2,5 miliardy korun v ceníkových cenách. V samotném květnu to bylo 613 milionů korun, což představuje meziroční nárůst o téměř čtvrtinu a růst proti dubnu o desetinu.

Vyplývá to z prezentace projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost Mediaresearch.

„Proti loňsku jsou inzertní výdaje na internetu vyšší. Bude záležet na vývoji v druhé polovině roku,“ uvedla ředitelka SPIR Kateřina Hrubešová. Měsíční výdaje na internetovou reklamu kontinuálně meziročně rostou od prosince 2011.

Největšími zadavateli byli v květnu Internet Mall se 42,5 milionu korun, Alza s 18 miliony a Student Agency, která utratila 15 milionů, těsně následovaná Telefónikou. Inzerce nejvíce mířila na Seznam, který inkasoval 242,5 milionu korun, následuje Centrum s příjmem 99,5 milionu a Mafra s 66,3 milionu korun.

Do celoplošné zobrazované reklamy investovali zadavatelé v loňském roce na internetu 5,5 miliardy korun v ceníkových cenách. Ceníkové ceny reklamního prostoru nezapočítávají množstevní slevy a případné bartery.

: