Jan Zvelebil: Věřím, že prodám jednoho Morgana měsíčně

Showroom Morganu v Česku nenajdete překvapivě na žádné z hlavních tříd Prahy, ale v malé zastrčené vesničce Lhota u Dolních Břežan. Zde na několik otázek E15 odpovídali Čech Jan Zvelebil z firmy Morgan Prague a Angličan Mark Ledington, který má světové prodejce vozů Morgan na starosti a kvůli otevření tohoto showroomu přiletěl do Česka.
* E15: Kolik aut vyrobí Morgan ročně?
ML: Loni jsme stanovili rekord, vyrobili jsme 800 vozů, rok předtím to bylo 670 vozů.
* E15: Je obtížné získat licenci na prodej vozů Morgan?
ML: Velmi, máme hodně přísná pravidla. Jan Zvelebil se o to pokoušel více než pět let. Zprvu byl odmítán, ale vytrval a dnes jsme zde.
* E15: Myslíte si, že bude úspěšný?
ML: Co mám zkušenosti ze světa, tak jsou dva přístupy. Po Morganu se buď rozpoutá neuvěřitelná sháňka, anebo to půjde zprvu jen zvolna. To si myslím, že bude i případ váš. Značka Morgan tady totiž není příliš známá. Očekávám, že zprvu prodá tak šest osm vozů ročně. Ale myslím, že během pěti let bude schopen prodávat dvacet aut ročně. JZ: Já si myslím, že jich budeme schopni hned prodávat více, tak jedno měsíčně.
* E15: Kolik modelů hodláte v Čechách nabízet?
JZ: Celou produkci Morganu. Kde je celá ta řada Classic a Aero, což je v dané chvíli model Aero Supersport, následovat bude model Eva GT a pak je řada těch tříkolových Morganů.
* E15: Co ceny? Budou podobné jako ve Velké Británii?
JZ: Bude to podobné. Ceny začnou řádově na jednom milionu dvě stě tisících korunách. Ale takové auto asi nikdo chtít nebude. Zákazníci budou žádat speciální výbavy a cena vystoupá. Nezapomeňte, tohle je malosériová výroba. Ta auta jsou ekologická, technologicky propracována. Je v tom řemeslo, auto je celé ručně vyráběno.
* E15: Kdo si je asi bude u nás kupovat?
JZ: Bude to asi jako ve světě, tedy hlavně lidé umělecky založení, malíři, designéři, sochaři, silné individuality.
Morgan a jeho pět pilířů
Automobilka Morgan vyrábí své sportovní vozy již 102 let. Hrdě se hlásí ke svým tradicím. Její zaměstnanci, kterých je 185, hovoří s hrdostí o tom, že je to nejstarší dochovaná rodinná automobilka světa, vozy se vyrábějí ručně, ve vozech jsou (ač to na první pohled nevypadá) užity nejmodernější technologie, továrna je ohleduplná k životnímu prostředí, nenajdete v ní jediného robota, a vše je Driven at Heart (řízeno srdcem).