Kawasaki Ninja H2R má kompresor a šílených 300 koní

Kawasaki Ninja H2R

Kawasaki Ninja H2R

Dalibor Žák
Ještě jednou to číslo zopakujeme. Číslicí 300, slovy tři sta koňských sil. V motocyklu, který má suchou hmotnost nižší než 200 kilogramů. Z toho vychází poměr výkonu ku hmotnosti přes 1500 koní na tunu, tedy jako kdyby mělo Bugatti Veyron výkon asi 3000 koní.

I úplnému neznalci do motocyklů je asi známé jméno Kawasaki a řada modelů Ninja. Ano, to jsou ty zelené věci, které se kolem vás mihnou třístovkou… Koncept H2R sice ještě není připravený pro sériovou výrobu, ale výrobce tvrdí, že z něj bude vycházet silniční model. Například vůbec poprvé se u Kawasaki objevuje jednoramenná zadní kyvná vidlice.

Kawasaki Ninja H2RKawasaki Ninja H2R

Litrový řadový čtyřválec uložený napříč dopuje kompresor, který spolu se sáním vyvinula divize vodních skútrů a lodních motorů, karbonovou konstrukci zase připravila divize Kawasaki věnující se letectví. Těch tři sta koní zní nicméně naprosto šíleně a kdo kdy jel na sportovní motorce s polovičním výkonem, ví, že už to tak nějak stačí…

Kawasaki Ninja H2RKawasaki Ninja H2R

Pokud se někdy něco takového skutečně dostane na silnice, určitě to dostane světla a všechny obtěžující zbytečnosti, které musí motocykl schválený pro silniční provoz mít. Tedy i pneumatiky se vzorkem a ne závodní slicky. Nicméně i kdyby měl ve výsledku motocykl výkon třeba „jen“ 250 koní, pořád to bude nejvýkonnější motorka všech dob.

Článek vyšel na webu Autorevue.cz